کاربران تردز

تردز بیش از ۸۰ درصد از کاربران فعال روزانه خود را از دست داده است

براساس گزارشات جدید منتشر شده مطلع شدیم که شبکه اجتماعی تردز بیش از ۸۰ درصد از کاربران فعال روزانه خود را از دست داده است.

حدوداً فقط یک ماه از انتشار برنامه تردز که به شبکه اجتماعی اینستاگرام مرتبط است، می‌گذرد. در ابتدا کاربران بسیار زیادی به این برنامه پیوستند به صورت که در آن زمان اعلام شد که تردز به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دست پیدا کرده است اما به این حال از آن زمان تعداد کاربران شبکه اجتماعی جدید شرکت متا به طور قابل توجه‌ای کاهش یافته است. اکنون، در جدیدترین اخبار منتشر شده دو شرکت تجزیه و تحلیل داده جداگانه می‌گویند که تعداد کاربرانی که هر روز در برنامه وارد می شوند، تنها یک ماه پس از انتشار آن به میزان زیادی کاهش یافته است.

Similarweb، یک پلتفرم هوش دیجیتال، داده‌های خود را با Gizmodo به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد کاربران فعال روزانه شبکه اجتماعی تردز تنها دو روز پس از راه‌اندازی حدود ۴۹ میلیون نفر بوده است. با این حال، تا اول آگوست این تعداد به ۹.۶ نفر کاهش پیدا کرده است. همچنین داده‌های Similarweb نشان می‌دهد که زمان صرف شده در برنامه جدید شرکت متا در همه بازارهای موجود در تاریخ ۶ ژوئیه با حدود ۱۴ دقیقه در روز به اوج خود رسیده بود اما این زمان تا 1 آگوست به ۲.۳ کاهش یافته است. دیوید کار، مدیر ارشد بینش در شرکت تجزیه و تحلیل، در رابطه با این موضوع اظهار داشت که زمان استفاده از تردز بر‌اساس داده‌های کاربر ایالات متحده کمی مطلوب‌تر است اما نه چندان. این برنامه در ۲۰ دقیقه به اوج خود رسید؛ با این جال اکنون در حدود ۳ دقیقه برای کاربران ایالات متحده ثابت مانده است.

طبق گزارش منتشر شده توسط شرکت تحقیقات بازار Sensor Tower، همانطور که CNN ابتدا تأیید کرد و سپس توسط Gizmodo مشاهده شد، تعداد کاربران فعال روزانه در شبکه اجتماعی تردز نسبت به زمانی که برنامه از ۵ ژوئیه تا ۳۱ ژوئیه راه‌اندازی شد، حدود ۸۲ درصد کاهش یافته است. در این گزارش گفته شده که تعداد کاربران فعال روزانه رقیب توییتر در زمان اوج خود حدود ۴۴ میلیون نفر بوده است؛ زیرا افراد بیشتری به دنبال یک جایگزین واقعی برای شبکه اجتماعی تحت مالکیت ایلان ماسک بوده‌اند. با این حال، اکنون تعداد کاربران فعال روزانه این شبکه اجتماعی هر روز حدود ۱ درصد کاهش پیدا می‌کند. داده‌های Sensor Tower همچنین نشان می‌دهد که تعامل کاربران از ۱۹ دقیقه در روز (در ژوئیه) به ۲.۹ دقیقه در روز کاهش پیدا کرده است.

این گزارش در حالی منتشر شده که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، اخیراً در جریان جلسه درآمد سه ماهه دوم خود گفته بود که روزانه کاربران بیشتری دوباره از تردز بازدید می‌کنند. او همچنین اشاره کرده بود که متا قبل از راه‌اندازی عمومی این شبکه اجتماعی، روی حفظ و بهبود اصول اولیه آن متمرکز بوده است.

تردز در زمان راه‌اندازی خود در طول ۱۵ دقیقه با جذب تعداد زیادی کاربر به عنوان سریعترین پلتفرم در حال رشد در تاریخ برنامه‌ها مورد استفاده قرار گرفت و در کمتر از یک هفته پس از راه‌اندازی به ۱۰۰ میلیون کاربر ثبت نام کرد. داده‌های خود SensorTower نشان می‌دهد که هنوز هم یکی از برنامه‌های پردانلود در اندروید و iOS است. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با شبکه اجتماعی تردز بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا