شبکه اجتماعی تردز

شبکه اجتماعی تردز سرانجام در اتحادیه اروپا منتشر شد

در جدیدترین اخبار منتشر شده در صنعت تکنولوژی مطلع شدیم که شبکه اجتماعی تردز سرانجام به صورت رسمی در اتحادیه اروپا منتشر شد.

تردز، جدیدترین شبکه اجتماعی متا که به طور اختصاصی برای رقابت با توییتر ایجاد شده بود، در تیرماه امسال در دسترس کابران قرار گرفت. در تردز می‌توانید پست‌های متنی با حداکثر ۵۰۰ کاراکتر ایجاد کنید و همچنین عکس‌ها و ویدیوهایی پنج دقیقه‌ای به اشتراک بگذارید. این اپلیکیشن نسبتاً شبیه توییتر به نظر می‌رسد و دارای رابط کاربری حداقلی با گزینه‌هایی برای لایک کردن، نظر دادن، ارسال مجدد و اشتراک گذاری موضوعات است.

این شبکه اجتماعی که به عنوان برنامه «قاتل توییتر» شناخته می شود، پس از راه‌اندازی در جولای ۲۰۲۳، بلافاصله در ایالات متحده و بیش از ۱۰۰ کشور دیگر از جمله بریتانیا در دسترس بود. با این حال، به دلیل قوانین سختگیرانه حفظ حریم خصوصی در منطقه، اولین نمایش آن در قاره اروپا با تاخیر مواجه شد. اوایل این هفته براساس شمارش معکوس بدون عنوانی که به وب‌سایت Threads اضافه شده بود، گفته شد که اینستاگرام تردز ظاهراً پنجشنبه برای کاربران اتحادیه اروپا منتشر می‌شود. حالا شبکه‌اجتماعی اینستاگرام تردز که متا آن را پنج ماه پیش به عنوان رقیب توییتر راه‌اندازی کرده بود، سرانجام در دسترس کاربران اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

براساس گزارش جدید منتشر شده توسط رسانه The Guardian مطلع شدیم که کاربران اتحادیه اروپا اکنون به نسخه وب اینستاگرام تردز دسترسی پیدا کرده‌اند و اپلیکیشن‌های اندروید و iOS این شبکه اجتماعی هنوز برای افراد زیادی در دسترس قرار نگرفته است.مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا این خبر را در تردز اعلام کرد و نوشت:

امروز ما شبکه اجتماعی تردز را در دسترس کشورهای بیشتری در اروپا قرار می‌دهیم. به همه خوش‌آمد می‌گویم.

قبل از راه‌اندازی شبکه اجتماعی تردز در اتحادیه اروپا، متا ابتدا باید از کمیسیون اروپا در مورد مفاد حریم خصوصی برنامه تأیید می‌کرد. دلیل اصلی راه‌اندازی دیرهنگام شبکه اجتماعی اینستاگرام تردز در اتحادیه اروپا احتمالاً قانون بازارهای دیجیتال (DMA) منطقه بوده است که شرکت‌‌های بزرگ فناوری از آن انتقاد کرده‌اند. هرچند غول فناوری مستقیماً به این موضوع اشاره نکرده است اما «آدام موسری»، رئیس اینستاگرام، در مصاحبه‌ای با دلیل این تأخیر را پیچیدگی‌های پیروی از قوانینی اعلام کرده که سال آینده اجرا می‌شوند. شرکت‌هایی مانند متا که پلتفرم‌های آن براساس قانون DMA به‌عنوان «دروازه‌دار» تعیین شده است، تا مارس ۲۰۲۴ فرصت دارند که از الزامات آن پیروی کنند.

بسیاری گمانه‌زنی می‌کردند که این تأخیر به دلیل قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا می‌باشد که به انواع نگرانی‌های ضدانحصار فناوری بزرگ و حفظ حریم خصوصی از جمله به اشتراک‌گذاری محتوا در پلتفرم‌ها می‌پردازد. متا به طور مشخص این اقدام را دلیل تأخیر ذکر نکرد اما آدام موسری، مدیر اجرایی اینستاگرام، اظهار داشت که «پیچیدگی‌های مربوط به رعایت برخی از قوانینی که سال آینده اجرایی می‌شوند، قابل توجه است.»

برای ایجاد یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی تردز کاربران باید یک حساب کاربری اینستاگرام داشته باشند. در بازارهای دیگر، کاربران در ابتدا قادر به حذف اکانت تردز خود بدون حذف اکانت لینک شده اینستاگرام خود نبودند. شرکت متا این تنظیمات را در نوامبر تغییر داد.

تردز در زمان راه‌اندازی وابستگی کاملی به اینستاگرام داشت و کاربران می‌توانستند از طریق حساب اینستاگرام خود در آن ثبت‌نام کنند و همچنین تمام فالوورهای خود را دنبال کنند. هرچند این امر باعث شد که تردز در عرض چند روز ۱۰۰ میلیون کاربر را به خود جذب کند، اما این نگرانی را به وجود آورد که متا ممکن است قوانین DMA را نقض کرده باشد. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با شبکه اجتماعی تردز بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما نیز می‌توانید نظرات خود را درباره انتشار شبکه اجتماعی تردز در اتحادیه اروپا با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا