بنا بر گزارش ها، مبلغان دولت اسلامی در تلاشند
تا از برنامه رسانه های اجتماعی TikTok به عنوان ابزاری برای استخدام بهره برداری کنند.
وال استریت ژورنال می گوید،
آژانس نظارت بر رسانه های اجتماعی استوریف اخیراً حدود دو هزار حساب مرتبط با داعش را شناسایی کرده است،
که همه این موارد حذف شده است.
این حساب ها فیلم هایی را منتشر کرده است که هدف آنها جذب پیروان و تقویت حمایت از این گروه تروریستی است،
سرودهای دولت اسلامی و فیلم هایی از جنازه ها و مبارزان داعش.
هنوز مشخص نیست که حضور داعش در TikTok چقدر بزرگ است.
تبلیغات تروریستی موضوعی چند ساله برای سکوهای رسانه های اجتماعی است.
شرکت هایی مانند فیس بوک و گوگل یک پایگاه داده از تصاویر شناخته شده تروریستی به اشتراک می گذارند،
که با شناسایی آنلاین می توان به طور خودکار از بین برد.
آنها همچنین با این پرونده روبرو شده اند (و برنده شده اند)،
برای اجازه دادن به آن حتی به طور موقت بر روی سیستم عامل های خود.
فیس بوک در ماه سپتامبر اعلام کرد،
که بیش از 26 میلیون قطعه تبلیغات تروریستی جهانی را طی دو سال گذشته حذف کرده است.
شرکت مادر TikTok یعنی ByteDance بلافاصله به درخواستی برای اظهار نظر درباره میزان محتوای تروریستی TikTok پاسخ نداد و آن ها را از بین برد.
حسابهایی که Storyful شناسایی کرد نیز به نظر می رسد نسبتاً اندک هستند.
ژورنال یک ویدیو را به عنوان کسب 68 لایک و برخی از حساب ها با حدود 1000 دنبال کننده شناسایی می کند.
داستانی بلافاصله تأیید نکرده است که آیا این محبوبیت حساب ها است
یا این که نخستین حسابهایی است که در TikTok پیدا کرده اند.
فیلم های TikTok به لطف الگوریتم توصیه TikTok به گردش در می آیند.
و در این حالت، مشخص نیست که این الگوریتم محتوای داعش را تبلیغ می کند،
فقط این که این محتوا در بستر کاملاً محبوب موجود است.
با این حال، همانطور که ژورنال خاطرنشان می کند، TikTok دارای پایگاه کاربر جوانی است
و به دلیل محتوای سبک و شوخی – گاهی اوقات تا حد سانسور ادعای سیاسی شناخته می شود.
بنابراین وقتی از تروریست ها استفاده می شود، بی اختیاری اضافه شده است.
منبع: theverge