مدتهاست که Twitch بهترین سرویسهای استریم را ارائه میدهد، با این حال امسال ساعات استریم در آن 97٪ افزایش یافته است، همچنین فیسبوک گیمینگ آماده است تا از یوتیوب پیشی بگیرد.
پلتفرمهای استریم یعنی Twitch و Facebook Gaming در سه ماهه اول سال 2021 رشد بسیار چشمگیری کردهاند، اما سرعت رشد YouTube Gaming میزان قابل توجهی افت داشته است. گزارش جدیدی از StreamLabs و Stream Hatchet نشان میدهد که توییچ پیشرو و بدون رقیب در بین پلتفرمهای استریم است و در سهماهه اول ۲۰۲۱، بیشاز ۷۲٪ از ساعات تماشای استریم توسط مخاطبان را بین تمام پلتفرمهای استریم به خود اختصاص داده است. YouTube Gaming نیز همچنان به رشد ادامه میدهد، اما در 12 ماه گذشته این روند شروع افت شدیدی میکند. در مقابل، Facebook Gaming تقریباً ساعتهای استریم خود را در سال گذشته دو برابر کرده است و به طور پیوسته در حال کم کردن فاصلهی خود با مقام دوم است.
در حالی که هر سه پلتفرم با افزایش قابل توجه مخاطبان در سه ماهه اول 2021 روبرو شدهاند، Twitch در مقایسه با سال گذشته رشد بالاتری داشته است، به طوری که با ۶.۳ میلیارد ساعت استریم در این سه ماه، نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ حدود ۹۷٪ رشد را نشان میدهد. در رتبهی دوم YouTube Gaming قرار دارد که ساعات استریم شده در آن از 1.1 میلیارد به 1.4 میلیارد رشد کرده است. فیسبوک گیمینگ، سومین پلتفرم بزرگ استریم است و رکوردهای خود را در چندین زمینه، از جمله ساعت استریم، شکسته است. مخاطبان این پلتفرم به شدت افزایش یافتهاند و از 0.6 میلیارد ساعت استریم در سه ماهه اول 2020 به 1.1 میلیارد نفر در سه ماهه اول سال 2021 رشد کردند که در مقایسه با سه ماهه قبل 34.5 درصد رشد داشته است. به این ترتیب فیسبوک گیمینگ توانسته ۱۱۹٪ نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته پیشرفت داشته باشد. اگر این سطح از رشد ادامه یابد، فیسبوک گیمینگ میتواند YouTube Gaming را برای اولینبار از زمان راهاندازی آن در سال 2018 به مقام سوم سقوط دهد.
Twitch، در میان سایر پلتفرمها بین ژانویه و مارس 2021 بیشترین میزان استریم را داشته است. این شرکت بخش عمده از رشد خود را ناشی مربوط به Just Chatting میداند که هماکنون 12٪ از کل محتوای استریم شده را تشکیل میدهد. این بخش در سه ماهه اخیر، ۷۵۴ میلیون ساعت توسط مخاطبان دیده شده است، یعنی ۴۴٪ افزایش نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰.
در حالی که میزان رشد ساعات استریم YouTube Gaming دچار افت شده است، میزان بازدید نسبت به سال گذشته 28٪ افزایش یافته است، اما در هر سه ماه شروع به کاهش میکند. میزان بازدید 28٪ نسبت به سه ماهه چهارم 2020 کاهش یافته است، اما رشد کلی هنوز اتفاق میافتد.
ناشران مسلط برپلتفرمهای استریم بدون تغییر باقی ماندهاند،تبه اول به Riot Games اختصاص دارد که با بازیهای League of Legends و Valorant، در هر سه پلتفرم مخاطبان بیشماری دارد و بازیهای این شرکت در سهماهه اول ۲۰۲۱، به مدت ۸۳۴.۲ میلیون ساعت تماشا شدهاند. رتبه بعدی هم Rockstar Games به دلیل موفقیت مداوم Grand Theft Auto 5، بهویژه در Twitch است. این بازی بهترین بازی Twitch در سه ماهه اول 2021 بود که 536.4 میلیون ساعت استریم داشته است.