ایکس حدود ۲۰ دلار درآمد به تولیدکنندگان محتوا پرداخت

ایکس تاکنون حدود ۲۰ دلار درآمد به تولیدکنندگان محتوا پرداخت کرده‌ است

در جدیدترین اخبار منتشر شده، مدیرعامل ایکس به صورت رسمی اعلام کرد که تاکنون حدود ۲۰ دلار درآمد به تولیدکنندگان محتوا پرداخت کرده‌ایم.

چندی‌پیش بود که ایکس اعلام کرد که آن‌ها برای حفظ کاربران و تولیدکنندگان محتوای برتر بر روی پلتفرم خود برنامه پرداخت درآمد تبلیغاتی به تولیدکنندگان محتوا را فعال کردند. این شرکت اخیراً نیز اعلام کرد که برنامه «پرداخت درآمد تبلیغات» آن اکنون برای تولیدکنندگان محتوا واجپ شرایط در سراسر جهان در دسترس قرار گرفته است. براساس پست‌های ایلان ماسک، مالک ایکس، این برنامه قصد دارد در دور اول پرداخت‌های سازنده، ۵ میلیون دلار هزینه کند. با این حال مالک X در پست دیگری اعلام کرد که عملکرد برنامه کسب درآمد از این شبکه اجتماعی بسیار فراتر از انتظارات این شرکت بوده است و به همین خاطر شاید در فرایند پرداخت درآمدها تأخیرهایی به‌وجود بیاید. بااین‌حال، این شرکت از پرداخت درآمدهای بزرگ در روزهای آتی خبر داده است.

در همین راستا براساس پست وبلاگ توییتر، برای واجد شرایط بودن در این برنامه، باید دارای اشتراک بلو (که احتمالاً نام جدید آن X Blue خواهد بود) یا یک سازمان تأیید شده باشید، پست‌های شما در ۳ ماه گذشته حداقل ۱۵ میلیون بازخورد داشته باشد و حداقل ۵۰۰ فالوور داشته باشید. با این حال قوانینی نیز تعیین شده است که به موجب آن ساخت محتوای دارای المان‌های جنسی، خشونت، رفتارهای مجرمانه، قمار، مواد مخدر، الکل و طرحهای پولدار شدن مجاز نیست و درآمدی نصیب تولیدکنندگان چنین محتواهایی نمی‌شود. سازندگان همچنین نمی‌توانند از محتوای دارای حق کپی‌رایت که مالک آن نیستند، کسب درآمد کنند. همچنین که ایلان ماسک، مالک میلیاردر شبکه اجتماعی ایکس، به صورت رسمی تأیید کرد که تولیدکنندگان محتوایی که اشتراک بلو نداشته باشند درآمد آن‌ها توسط ایکس برداشته می‌شود. کاربران این شبکه اجتماعی با پرداخت ۸ دلار ماهیانه یا ۸۴ دلار به صورت سالیانه می‌توانسنند جزو مشترکین این سرویس شوند.

حال براساس جدیدترین اخبار منتشر شده توسط رسانه techcrunch، لیندا یاکارینو، مدیرعامل ایکس، در طی پستی جدید در این شبکه اجتماعی به صورت رسمی اعلام کرد که ایکس تاکنون حدود ۲۰ دلار درآمد به تولیدکنندگان محتوا پرداخت کرده‌ است.

براساس اظهارات ایلان ماسک، اولین پرداخت‌ها که در ماه ژوئیه انجام شد، درمجموع حدود ۵ میلیون دلار بوده است. بنابراین اگر ایکس اکنون ۲۰ میلیون دلار به تولیدکنندگان محتوا پرداخت کرده باشد، می‌توان گفت که محتواسازان زیادی به برنامه درآمد تبلیغاتی این شرکت ملحق شده‌اند یا تبلیغات ایکس میزان بازدید بسیار خوبی داشته است.

از زمان پیدایش توییتر، این شبکه اجتماعی چندان مورد‌توجه تولیدکنندگان محتوا قرار نگرفته بود، زیرا کسب درآمد از طریق آن نسبت به پلتفرم‌های دیگر دشوار بوده است. در پلتفرم‌هایی مانند یوتوب، سازندگان بیش از یک دهه می‌باشد که سهمی از درآمد تبلیغاتی این پلتفرم را دریافت می‌کنند. با این حال، اکنون سازندگان می‌توانند در ایکس نیز درآمد کسب کنند و همین دلیل باعث شده تا افراد زیادی مشترک سرویس پولی ایکس پریمیوم شوند.

سازندگان همچنین اکنون انگیزه دارند تا کاربران را وادار کنند که به پست‌های منتشر شده توسط آن‌ها پاسخ دهند. در حالی که این می‌تواند الهام بخش مکالمه باشد؛ چراکه همانند پلتفرم‌هایی فیسبوک، می‌دانیم که احساسات شدید بیشترین تعامل را ایجاد می‌کند.

در نهایت ایلان ماسک همیشه ادعا کرده است که می‌خواهد ایکس را به یک شبکه اجتماعی همه‌کاره تبدیل کند و به عنوان بخشی از این برنامه به نظر می‌رسد که روش‌های جدیدی برای کسب درآمد نیز ارائه خواهد شد. در همین رابطه، چند ماه قبل گفته شده بود که این شرکت می‌خواهد با نمایش آگهی استخدام در صفحه شرکت‌ها، با لینکدین رقابت کند و اخیراً آگهی‌های استخدام به اکانت‌های تسلا در ایکس اضافه شده بود. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین می‌توانید نظرات خود را درباره پرداخت‌های ایکس به تولیدکنندگان محتوا با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا