براساس اخبار جدید منتشر شده مطلع شدیم که شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) به صورت رسمی برنامه پرداخت درآمد تبلیغاتی به تولیدکنندگان محتوا را فعال کرد.
همانطور که در جریان هستید در اوایل این ماه ایلان ماسک به صورت رسمی اعلام کرد که توییتر به شبکه اجتماعی X تغییر نام داده است. حال آنها برای حفظ کاربران و تولیدکنندگان محتوای برتر بر روی پلتفرم خود برنامه پرداخت درآمد تبلیغاتی به تولیدکنندگان محتوا را فعال کردند. امروز، این شرکت اعلام کرد که برنامه «پرداخت درآمد تبلیغات» آن اکنون برای تولیدکنندگان محتوا واجپ شرایط در سراسر جهان در دسترس قرار گرفته است. براساس پستهای ایلان ماسک، مالک X، این برنامه قصد دارد در دور اول پرداختهای سازنده، ۵ میلیون دلار هزینه کند. او خاطرنشان کرد که این امر از ماه فوریه به بعد تجمعی خواهد بود.
در همین راستا چندین تولیدکننده محتوا اعلام کردند که در نتیجه پرداختهای درآمدی قابل توجهی دریافت کردهاند که برخی از آنها بین پنج تا شش رقم بوده است. به نقل از رسانه Techcrunch براساس پست وبلاگ توییتر، برای واجد شرایط بودن در این برنامه، باید مشترک سرویس توییتر بلو (که احتمالاً نام جدید آن X Blue خواهد بود) یا یک سازمان تأییدشده باشید، پستهای شما در 3 ماه گذشته حداقل 15 میلیون بازخورد داشته باشد و حداقل 500 فالوور داشته باشید. با این حال، در سند پشتیبانی توییتر مشخص نشده است که این شرکت چگونه ارزش پرداختهای برنامه خود را تعیین میکند. با این حال قوانینی نیز تعیین شده است که به موجب آن ساخت محتوای دارای المانهای جنسی، خشونت، رفتارهای مجرمانه، قمار، مواد مخدر، الکل و طرحهای پولدار شدن مجاز نیست و درآمدی نصیب تولیدکنندگان چنین محتواهایی نمیشود. سازندگان همچنین نمیتوانند از محتوای دارای حق کپیرایت که مالک آن نیستند، کسب درآمد کنند.
برنامه توییتر برای درآمدزایی سازندگان از طریق تبلیغات مدتهاست که در حال توسعه میباشد. ایلان ماسک برای اولینبار در ماه فوریه سال جاری به آن اشاره کرد و اظهار داشت که کاربران این پلتفرم هماکنون میتوانند از تبلیغات کسب درآمد کنند. ماه گذشته نیز توییتر پرداخت درآمد به تولیدکنندگان محتوا را آغاز کرده بود و حتی برخی سازندگان گفته بودند که از این طریق هزاران دلار درآمد داشتهاند. در همین رابطه نیز اخیراً گزارش دیگری منتشر شده بود که در آن گفته شد کسبوکارها در X باید حداقل ماهانه 1000 دلار برای تبلیغات هزینه کنند. ماسک با تغییر لوگو و نام توییتر به X، در چند وقت گذشته بهدنبال متحولکردن این شبکه اجتماعی بوده است. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.