براساس اظهارات یکی از کارمندان X مطلع شدیم که این شبکه اجتماعی به صورت رسمی برنامه پرداخت درآمد تبلیغاتی به تولیدکنندگان محتوا را آغاز کرد.
همانطور که در جریان هستید در اوایل این ماه ایلان ماسک به صورت رسمی اعلام کرد برای حفظ کاربران و تولیدکنندگان محتوای برتر بر روی پلتفرم خود برنامه پرداخت درآمد تبلیغاتی به تولیدکنندگان محتوا را فعال کرده است. براساس پستهای ایلان ماسک، مالک X، این برنامه قصد دارد در دور اول پرداختهای سازنده، ۵ میلیون دلار هزینه کند. او خاطرنشان کرد که این امر از ماه فوریه به بعد تجمعی خواهد بود. حال براساس گزارش جدید منتشر شده مطلع شدیم که این شرکت به صورت رسمی برنامه پرداخت درآمد تبلیغاتی به تولیدکنندگان محتوا را در شبکه اجتماعی X آغاز کرده است. اریک فارارو، کارمند X، در مورد پرداختهای آینده در این شبکه اجتماعی نوشت:
ما در گذشته به تعداد بسیار کمتری از تولیدکنندگان پرداخت کردهایم اما هنگام در نظر گرفتن هزاران تولیدکننده، چالشهای مهندسی، عملیاتی و پشتیبانی جدیدی وجود دارد. حالا در شرایطی که اولین پرداختها را روز گذشته انجام دادهایم، تکرار آن فرآیند سادهتری محسوب میشود.
با این حال، طبق ایمیلهای ارسال شده به کاربرانی که از تبلیغات درآمد کسب میکنند، هنوز جزئیات خاصی در مورد نحوه محاسبه پرداختها توسط شرکت، یا دوره زمانی آنها وجود ندارد و ایوان جونز، کارمند X، در پست دیگری اشاره کرده که آنها «به دنبال بهبود این موضوع هستند».
به نقل از رسانه Techcrunch براساس پست وبلاگ توییتر، برای واجد شرایط بودن در این برنامه، باید مشترک سرویس توییتر بلو (که احتمالاً نام جدید آن X Blue خواهد بود) یا یک سازمان تأییدشده باشید، پستهای شما در ۳ ماه گذشته حداقل ۱۵ میلیون بازخورد داشته باشد و حداقل ۵۰۰ فالوور داشته باشید. با این حال، در سند پشتیبانی توییتر مشخص نشده است که این شرکت چگونه ارزش پرداختهای برنامه خود را تعیین میکند. با این حال قوانینی نیز تعیین شده است که به موجب آن ساخت محتوای دارای المانهای جنسی، خشونت، رفتارهای مجرمانه، قمار، مواد مخدر، الکل و طرحهای پولدار شدن مجاز نیست و درآمدی نصیب تولیدکنندگان چنین محتواهایی نمیشود. سازندگان همچنین نمیتوانند از محتوای دارای حق کپیرایت که مالک آن نیستند، کسب درآمد کنند.
البته برخی کاربران تلاش کردهاند تا با مقایسه میزان ارزش بازدید پستها براساس ابزارهای تحلیلی توییتر، مقدار آن را مشخص کنند. در همین رابطه، یکی از کاربران ادعا کرده که در ماه جولای ۲۷۰۹ توییت (یا پست) ارسال کرده است که بیش از ۱۰ میلیون بازدید داشتهاند و در نهایت مبلغ ۶۹۸.۷۰ دلار را دریافت کرده است. این کاربر همچنین در محاسبات خود متوجه شده که پرداخت توییتر به ازای هر هزار نمایش از ۰.۱۶۸ دلار به ۰.۰۶۶ دلار کاهش یافته است.
توییتر حدود یک ماه پیش از برنامه درآمدزایی از نمایش تبلیغات پرده برداشت. ایلان ماسک اندکی بعد مدعی شد که اولین بسته درآمدی تولیدکنندگان محتوا مجموعاً به رقم ۵ میلیون دلار رسیده است. بنابراین کاربران باید درآمدهای خوبی را به دست آورده باشند. یکی از این کاربران بیلی مارکوس، همبنیانگذار دوجکوین است که حدود ۲.۱ میلیون دنبالکننده دارد. او پیشتر گفته بود که براساس این برنامه واجد دریافت درآمد ۳۷ هزار دلاری شده است. از طرف دیگر، اندرو تیت، اینفلوئنسر جنجالی نیز اعلام کرده بود که به ۲۰ هزار دلار درآمد رسیده است.
در اخبار دیگر مطلع شدیم که ایلان ماسک، مالک میلیاردر شبکه اجتماعی X، به صورت رسمی تأیید کرد که تولیدکنندگان محتوایی که اشتراک بلو نداشته باشند درآمد آنها توسط X برداشته میشود. کاربران توییتر (X کنونی) با پرداخت ۸ دلار ماهیانه یا ۸۴ دلار به صورت سالیانه میتوانسنند جزو مشترکین این سرویس شوند. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه این شبکه اجتماعی بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما میتوانید نظرات خود را در رابطه با برنامه پرداخت درآمد تبلیغاتی به تولیدکنندگان محتوا در X برای ما بیان کنید.