در جدیدترین اخبار منتشر شده در صنعت گیم مطلع شدیم که فیل اسپنسر، رئیس ایکسباکس، مخالف عرضه بستههای الحاقی فریبنده است.
همانطور که میدانید مایکروسافت در سال جاری دو بازی بزرگ از استودیوهای خود را با بستههای الحاقی قابل توجه گسترش داده است: Starfield: Shattered Space و Diablo 4: Vessel of Hatred. این موضوع نشان میدهد که اضافه کردن محتوای پس از انتشار به بازیها، رویکردی نیست که مایکروسافت با آن مخالفت کند. اما آیا این روند به یک رویه منظم تبدیل خواهد شد؟
براساس گزارش منتشر شده توسط رسانه Gamingbolt مطلع شدیم که فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، در مصاحبهای با Game File به این موضوع پرداخت و توضیح داد که توسعه بستههای الحاقی پس از انتشار، به هیچ وجه یک «دستور از بالا به پایین» برای تمامی استودیوهای این شرکت نیست. او تأکید کرد که نمیخواهد این بستهها الحاقی «فریبنده» ایجاد کنند، بلکه باید به ارزش واقعی تجربه کلی بازی اضافه کنند.
او گفت: «این تصمیم کاملاً به خالقان بازیها واگذار شده که چه برنامهای برای داستانهای خود دارند. به نظر من، این راهی عالی است برای جذب دوباره بازیکنانی که ممکن است مدتی از بازی فاصله گرفته باشند. من بستههای الحاقی که فریبکارانه هستند را دوست ندارم. میخواهم آنها دیدگاهی منحصربهفرد داشته باشند. نمیخواهم مثل مرحلهای باشد که قبل از عرضه از بازی حذف شده است».
اسپنسر اشاره کرد که هر انتشار، حتی اکنون، همچنان یک تجربه آموزشی برای مایکروسافت محسوب میشود. به عنوان مثال، Shattered Space که اوایل امسال منتشر شد، بازخوردهای متفاوتی دریافت کرد و انتقاداتی به کمبود ویژگیهای جدید آن وارد شد. این انتقادات باعث شد که تاد هاوارد، کارگردان بازی، به این فکر بیفتد که آیا انتشار این بسته الحاقی همراه با عرضه ویژگیهایی مانند باگیها (که اوایل سال به صورت رایگان به بازی اضافه شدند) میتوانست آن را جذابتر کند یا خیر.
اسپنسر افزود: «ما همیشه در حال یادگیری هستیم. من و تاد درباره Shattered Space صحبت کردیم. Starfield یکی از بازیهایی است که من ساعتهای زیادی را صرف آن کردهام و واقعاً دوستش دارم اما آنها ویژگیهایی را در طول سال به بازی اضافه کردند و سپس یک بسته الحاقی منتشر کردند».
در نهایت، اسپنسر گفت که گسترش بازیها با بستههای الحاقی الزاماً برای همه عناوین فرست پارتی ایکسباکس اجرا نخواهد شد. :من فکر میکنم تلاش میکنیم توسعه و تأثیر بسته الحاقی را هماهنگ کنیم. همیشه نوعی تعادل بین مدیریت توسعه بازی و اثرگذاری آن وجود خواهد داشت. اما همه بازیها بسته الحاقی نخواهند داشت». با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما نیز میتوانید نظرات و پیشبینیهای خود را درباره اینکه فیل اسپنسر مخالف عرضه بستههای الحاقی فریبنده است، با ما در میان بگذارید.