در جدیدترین اخبار منتشر شده در صنعت فناوری مطلع شدیم که شیائومی با عبور از اپل دومین برند بازار موبایل شد؛ با این حال سامسونگ همچنان در صدر قرار دارد.
براساس گزارش و دادههای به دست آمده توسط شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، به نظر میرسد شرکت شیائومی در ماههای مرداد/شهریورماه موفق شده با پشتسر گذاشتن اپل، از نظر حجم فروش به دومین برند بزرگ در بازار موبایل سراسر جهان تبدیل شود. این اولین باری است که غول چینی پس از سال ۲۰۲۱ جایگاه دوم را تصاحب میکند. همچنین شیائومی در سال ۲۰۲۴ بین برندهای گوشیهای هوشمند یکی از سریعترین رشدها را تجربهکرده و در مسیر بهبود بازار جهانی موبایل نیز نقش داشته است.
در ماه آگوست، شیائومی عملکرد بهتری نسبت به بازار داشت و کاهش فصلی در بازارهای کلیدی آن با رشد ناشی از تبلیغات در آمریکای لاتین جبران شد. شیائومی به دنبال مشکلات عرضه خود در سال ۲۰۲۲، مانند بقیه شرکتهای مشغول در صنعت گوشیهای هوشمند، مجبور شد با یک محیط چالشبرانگیز اقتصاد کلان و ژئوپلیتیک در سال ۲۰۲۳ کنار بیاید. در نهایت این شرکت به مزایای درو کردن آنچه که در کاشته بود، لذت بردن از رشد قوی در طول سال گذشته و رشد سالانه تقریبا هر ماه رسیده است.
تارون پاتاک، مدیر تحقیقات شیائومی، در مورد استراتژی شیائومی گفت: «شیائومی امسال استراتژی تولید محصول کمتر را اتخاذ کرده است و انرژی خود را برای ایجاد یک مدل پرچمدار قدرتمند در هر گروه قیمتی متمرکز کرده است، نه اینکه چندین دستگاه را در یک بخش عرضه کند. علاوهبراین، تمرکز فروش و بازاریابی خود را مجدداً تقویت کرده و در عین حال به بازارهای جدیدتر گسترش میدهد تا موقعیت خود را در بازارهای موجود تثبیت کند. در حالی که دستگاههای پایه تا متوسط همچنان عملکرد قوی از خود نشان میدهند، شیائومی همچنین با دستگاههای تاشو و «اولترا» وارد بخش برتری شده است».
اکثر بازارهای کلیدی شیائومی در چند فصل گذشته شاهد بهبود اقتصادی بودهاند که بیشترین سود را برای تقاضا در باندهای قیمت پایین تر داشته است. شیائومی به ویژه در بازههای پایینتر قیمتی، یعنی کمتر از ۲۰۰ دلار، پس از عرضه دستگاههای 5G سری ردمی ۱۳ و نوت ۱۳، قویتر ظاهر شده است. دستگاههای ردمی بسیار محبوب بودهاند و به شیائومی کمک میکنند تا در تمام بازارهای کلیدی خود، بهویژه در هند، آمریکای لاتین، آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه و آفریقا سهمی به دست آورد.
شیائومی در ماه اگوست رتبه دوم را تا حد زیادی به دلیل رشد تهاجمی خود در سهماهه اخیر، به دست آورد اما افت فصلی اپل نیز عاملی موثری در تحقق این امر بود. با توجه به اینکه نسل جدید آیفونها معمولاً در ماه سپتامبر عرضه میشوند، آگوست ضعیفترین ماه اپل در یک سال تقویمی معین شده بود. عرضه سری آیفون ۱۶ احتمالاً به اپل کمک میکند تا در ماههای آینده با افزایش فروش، رتبه دوم یا حتی رتبه اول را دوباره از آن خود کند.
تصاحب رتبه دوم شیائومی نمادی از روند مهمتر در بازار جهانی گوشیهای هوشمند است. از آنجایی که دستگاهها از نظر فناوری و قیمت به یکدیگر نزدیک میشوند، رقابت در بین برندهای برتر هرگز بالاتر از این نبوده است. با فرم فاکتورهای جدید (تاشوها) و ویژگیهای GenAI که به برندها کمک میکند تا پیشنهادات خود را متمایز کنند، اکوسیستم دستگاه، طراحی محصول و استراتژی بازاریابی و تحقیقات همچنان مهم هستند، همانطور که افزایش اخیر شیائومی نشان میدهد.
تحقیقات بازار فناوری کانترپوینت یک شرکت تحقیقاتی جهانی است که متخصص محصولات در صنعت TMT (فناوری، رسانه و مخابرات) است. با ترکیبی از گزارشهای ماهانه، پروژههای شخصیسازی شده و تحلیلهای دقیق بازارهای موبایل و فناوری، به شرکتهای بزرگ فناوری و مالی خدمات ارائه میدهد. تحلیلگران کلیدی آن متخصصان با تجربه در صنعت فناوری پیشرفته هستند. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما نیز میتوانید نظرات و پیشبینیهای خود را درباره تصاحب رتبه دوم در بازار موبایل و آینده آن با ما در میان بگذارید.