براساس گزارش جدید منتشر شده به نظر میرسد که یوتوب استفاده از برچسب روی محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی را اجباری خواهد کرد.
همانطور که میدانید پلتفرم ویدیویی متعلق به گوگل از مدتها قبل انتشار محتواهای دستکاریشدهای را که میتواند باعث گمراهی کاربران شود و «خطر جدی بههمراه داشته باشد»، ممنوع کرده بود. در همین راستا دنیای دیجیتال به طور فزایندهای در حال القا با هوش مصنوعی میباشد که یوتیوب گامی جسورانه در تولید محتوای اخلاقی برداشته است.
براساس گزارش منتشر شده توسط رسانه ts2.space مطلع شدیم که سیاستهای این شرکت تغییر پیدا کرده است؛ یوتوب طی ماههای آینده از محتواسازان میخواهد استفاده از هوش مصنوعی در ویدیوهای خود را مشخص کنند که با وجود آن، یک برچسب روی این دسته از ویدیوها نمایش داده خواهد شد. این تغییر خط مشی مهم با هدف ایجاد تعادل بین تقویت نوآوری و حفاظت از یکپارچگی اکوسیستم پلت فرم است.
مقامات یوتیوب اشتیاق خود را نسبت به پتانسیل هوش مصنوعی برای القای خلاقیت در محتوای پلتفرم خود ابراز کردهاند. آنها بر این باورند که این ابزارهای پیشرفته میتوانند نه تنها ایجاد محتوا بلکه تعامل بیننده را نیز در بر گیرند. با این حال، آنها همچنین از اهمیت حفظ یک محیط امن و قابل اعتماد برای کاربران آگاه هستند. بنابراین استفاده از برچسب روی محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی را اجباری خواهند کرد.
خطمشیهای پیشرو توسعهای از ابتکار قبلی گوگل برای تنظیم تبلیغات سیاسی تحت تأثیر هوش مصنوعی است. دستورالعملهای جدید یوتیوب به طور خاص از سازندگان میخواهد که محتواهایی را که توسط هوش مصنوعی تولید شدهاند، علامتگذاری کنند، به ویژه زمانی که رویدادها یا اقداماتی را به تصویر میکشند که واقعی نیستند. این معیار برای محتوای مرتبط با موضوعات حساس مانند رویدادهای سیاسی، جنگها، بهداشت عمومی یا اقدامات مقامات دولتی بسیار مهم است.
آگاهی مخاطبان از طریق قرار دادن برچسبها بر روی محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی افزایش مییابد. یوتیوب با درک خطرات احتمالی مرتبط با پیشرفت هوش مصنوعی، سیستمهای هوش مصنوعی خود را برای شناسایی کارآمد نقض مقررات خود به کار میگیرد.
برای محافظت از حریم خصوصی افراد، این شرکت روند ریپورت خود را بروزرسانی میکند و به افراد اجازه میدهد بدون رضایت، درخواست حذف محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را داشته باشند. به طوری که یوتوب به کاربران این اجازه را میدهد که در صورت مشاهده ویدیویی که در آن چهره یک فرد مشهور توسط هوش مصنوعی شبیهسازی شده است، آن را برای حذف گزارش کنند. این ویژگی برای آهنگسازان و خوانندگان مفید خواهد بود تا بتوانند با موسیقیهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی مقابله کنند. اوایل امسال آهنگی از دو خواننده مشهور، یعنی Drake و The Weekend در شبکههای اجتماعی منتشر شد که توسط هوش مصنوعی ساخته شده بود.
قابلیت ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید تصاویر، ویدیو و صدای افراد واقعی که از آن بهعنوان «دیپ فیک» یاد میشود، در طول چند وقت گذشته نگرانیهایی را در مورد این فناوری به وجود آورده است. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما نیز میتوانید نظرات خود را درباره سیاستهای جدید یتیوب در زمینه محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی با ما در میان بگذارید.