در جدیدترین اخبار فناوری یوتیوب تأیید کرد که از شیوه جدیدی برای تبلیغات در خلال پخش ویدئوها در پلتفرم خود استفاده خواهد کرد.
آنچه که باید بدانید |
یوتیوب تبلیغاتهای حین مکث ویدئوها را منتشر کرد |
کاربران پیش از بیانیه رسمی یوتیوب متوجه شیوه تبلیغاتی جدید یوتیوب شدند که در تلویزیونهای هوشمند و دستگاههای تلفن همراه ظاهر میشد. |
یوتیوب در ماههای قبل درباره شیوه جدید تبلیغات تصویر در تصویر توضیحاتی منتشر کرده بود اما به نظر میرسد همان ایده به تبلیغات حین مکث منجر شده باشد |
دکمه مکث ویدئوها در یوتیوب، اکنون درگاهی به دنیای تبلیغات است.
گوگل از سال ۲۰۲۳ بر روی قابلیت جدید تبلیغاتی کار میکند که ضمن آن، هرگاه کاربر ویدئوی در حال پخش خود را متوقف میکند، ویدئوهای تبلیغاتی شروع به پخش میشوند. زمزمههای ارائه چنین قابلیتی از ۶ سال پیش شنیده میشد تا اینکه حدود ۱۸ ماه قبل خبر آزمایش چنین سازوکاری برای پخش آگهیهای تبلیغاتی در خلال توقف ویدئوهای این پلتفرم خبر داد.
بر اساس گزارشی از خبرگزاری وِرج، اکنون یوتیوب تأیید کرد که تبلیغکنندگان میتوانند به طور کلی در زمان توقف و مکث ویدئوهای شما بر روی صفحه نمایش کاربران به نمایش در آیند و به عنوان مثال پوستری از لوگوی یک برند تجاری بر روی اسکرین ظاهر شود.
از آنجایی که در این زمینه آگهیهای قدرتمند و نیز بازخوردهای خوبی از بینندگان دیدهایم، از این پتانسیل به صورت گسترده جهت ارائه تبلیغات برندهای تجاری به مخاطبین خود استفاده خواهیم کرد.
اولووا فالودون، مدیر ارتباطات یوتیوب در بیانیهای به خبرگزاری ورج
از نظر فنی، یوتیوب در سال ۲۰۲۳ اجرای آزمایشی تبلیغات در مکث را برای تعداد محدودی از برندهای تجاری آغاز کرد. در همین راستا، فیلیپ شیندلر، مدیر ارشد کسبوکار گوگل در آوریل امسال اعلام کرد این نوع تبلیغات به طور شگفتانگیزی برای شرکتهای مورد نظر موفقیتآمیز و برای گوگل نیز سودآور بوده است.
همانطور که توسط 9to5Google نیز اشاره شده است، هفته گذشته Redditors پستهایی را منتشر کرد که در آنها به نظر میرسد تبلیغاتهای حین مکث به طور گستردهتری به کار گرفته میشوند.
یوتیوب اذعان دارد تبلیغات حین مکث در واقع به این منظور طراحی شدهاند که به شرکتها اجازه دهند تجربهای «کمتر اذیتکننده» را به کاربران ارائه دهند؛ هر چند بیانیه گوگل به ما نمیگوید با وجود این تبلیغاتها از حجم و تعداد تبلیغاتهای سابق این شرکت که به صورت ناگهانی در خلال پخش یک ویدئو ظاهر میشود، کمتر میشود. یوتیوب همچنین در سال ۲۰۲۳ تبلیغاتهای غیرقابل گذر کردن را معرفی کرد.
یوتیوب به طور عمده Hulu و AT&T را برای فروش بسته تبلیغاتهای حین مکث، مورد هدف قرار داده است. Sling TV همچنین به تازگی تبلیغات مکثی را در ماه ژوئیه معرفی کرد، اگرچه در آن زمان، میتوانستید آن را از منوی تنظیمات غیرفعال کنید.