در جدیدترین اخبار صنعت گیم مطلع شدیم که تعداد بازیکنان فعال ماهانه شرکت اکتیویژن برای اولین بار در سه سال اخیر به زیر 100 میلیون رسید.
همانطور که اعلام شد در در طول سه ماهه دوم سال 2022 که در 30 ژوئن (9 تیر) به پایان رسید، تعداد بازیکنان فعال اکتیویژن، ناشر فرنچایز بزرگ Call of Duty، در مجموعه 94 میلیون رسید که که نسبت به 100 میلیون نفر در سه ماهه اول کاهش قابل توجهای روبهرو شده است. تعداد کاربران فعال ماهانه اکتیویژن از سه ماهه چهارم سال 2019 که شاهد انتشار Call of Duty Mobile بود، به بالای 100 میلیون نفر رسید و حتی در سه ماهه اول سال 2021 به 150 میلیون نفر رسیده بود.
اکتیویژن در روز دوشنبه در این رابطه اظهار داشت که درآمد سه ماهه دوم و درآمد عملیاتی آن نسبت به سال گذشته کاهش یافته که «منعکسکننده تعامل کمتر در فرنچایز Call of Duty است اما در مقایسه با سه ماهه اول رشد کرده است». در همین راستا میتوان انتظار داشت که در طول سه ماهه چهارم، زمانی که این شرکت دو بازی جدید از مجموعه Call of Duty را منتشر میکند، میزان مشارکت بازیکنان آن به میزان قابل توجهای افزایش یابد. اکتیویژن تاریخ انتشار Call of Duty Modern Warfare 2 را 28 اکتبر ۲۰۲۲ (6 آبان) اعلام کرده است. بازی Call of Duty: Warzone 2.0 نیز به عنوان یک اثر توسعهدهنده دنیای مدرن وارفر اواخر سال میلادی جاری عرضه خواهد شد. اکتیویژن در این رابطه توضیح داد:
استودیوهای توسعهیافته اکتیویژن به پیشرفتهای قدرتمند خود در یک تجربه نوآورانه برای گوشیهای موبایل ادامه میدهند که وارزون را به بزرگترین و سریعترین پلتفرم در حال رشد تبدیل میکند. در سراسر اکوسیستم Call of Duty، تیمها در موقعیت خوبی قرار دارند تا از این لانچها با عملیات زنده قابل توجه پشتیبانی کنند و در عین حال توسعه محتوای جدید را که برای سال 2023 و پس از آن برنامهریزی شده است، ادامه دهند.
همچنین بخوانید:
- تریلر گیمپلی کاراکتر دکتر استرنج در بازی Marvel’s Midnight Suns منتشر شد
- دولت اندونزی دسترسی به استیم، اپیک گیمز و پی پل را مسدود کرده است
- پلیاستیشن رویداد جدیدی در مسابقات Evo 2022 برگزار میکند
منبع: VGC