براساس گزارشات جدید منتشر شده، مایکروسافت و انویدیا برای عرضه 10 ساله بازیهای ایکسباکس در GeForce Now به توافق رسیدند.
شرکت مایکروسافت بازیهای موجود روی بخش پیسی سرویس اشتراکی ایکسباکس گیم پس را به GeForce Now میآورد. براد اسمیت، رئیس مایکروسافت، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، این خبر را اعلام کرد زیرا به دنبال متقاعد کردن قانونگذاران اتحادیه اروپا برای تأیید خرید اکتیویژن بلیزارد است. سمیت در یک کنفرانس مطبوعاتی در رابطه با این موضوع اظهار داشت:
مایکروسافت بازیهای ایکسباکس خود را که روی پیسی اجرا میشوند به سرویس بازی ابری GeForce Now Nvidia میآورد. ما همچنین تمام عناوین اکتیویژن بلیزارد از جمله مجموعه Call of Duty را برای این سرویس عرضه خواهیم کرد.
قبل از اینکه بتوانید بازیها را در GeForce Now بازی کنید، هنوز باید بازیها را به صورت جداگانه بخرید. این قرارداد صرفاً یک توافق 10 ساله برای حق پخش میباشد. براساس بیانیه مطبوعاتی، مایکروسافت متعهد شده است که بازیهای خود را بدون توجه به خرید آنها در فروشگاه ویندوز، استیم یا اپیک گیمز، امکان تجربه آن را از طریق این سرویس استریمینگ فراهم کند. در این میان اشارهای به Xbox Cloud Gaming یا سرویس اشتراکی ایکسباکس گیم پس، رقیب خود مایکروسافت برای این سرویس که شامل بازیهای پیسی ایکسباکس نیز میشود نشده است. فیل ایسلر، معاون انویدیا در مصاحبه با The Verge، ابتدا اظهار داشت که نمیتواند به طور خاص درباره سرویس گیم پس صحبت کند.
با این حال فیل ایسلر در ادامه صحبتهای خود اظهار داشت که این توافق شامل تعهداتی برای در دسترس قرار دادن بازیهای متعلق به مایکروسافت در GeForce Now «در روز انتشار یا تا حد امکان نزدیک به آن روز و تاریخ» میباشد. همچنین اگر قرارداد اکتیویژن به خوبی پیش برود بازیهای Battle.net نیز در این قرارداد وارد خواهد شد. بازیها باید در عرض چند هفته در سرویس GeForce Now وارد شوند، اگرچه ممکن است یک سال طول بکشد.
در ازای این توافق، انویدیا اکنون به طور کامل و به شکل عمومی از معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت پشتیبانی میکند. این همکاری انتخاب بیشتری را به گیمرها ارائه میدهد و نگرانیهای انویدیا را در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط این شرکت را کاهش میدهد. بنابراین مایکروسافت امیدوار است تا با این کار رگولاتورهای اروپایی را متقاعد کند که این غول تکنولوژی به دنبال انحصاری کردن بازیهای اکتیویژن بلیزارد در سرویسهای استریمینگ خود نمیباشد.
این قرارداد کمی پس از اعلام توافق بین مایکروسافت با نینتندو برای عرضه 10 ساله فرنچایز Call of Duty روی کنسولهای این شرکت صورت گرفت. برد اسمیت این توافق را اعلام کرد و مایکروسافت نیز به سونی قرارداد 10 ساله مشابهی را برای بازیهای جدید Call of Duty پیشنهاد داده است. با این حال سونی هنوز قراردادی را امضا نکرده است، احتمالاً به این دلیل که با خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت مخالف است و هرگونه معامله روی فرنچایز Call of Duty به تقویت موقعیت مایکروسافت در این پرونده کمک میکند. در این میان دو شرکت گوگل و انویدیا به سونی پیوستند و به FTC اعلام کردند که نگرانیهای بسیاری نسبت به نسبت به خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت دارند. با این حال برخی دیگر از رگولاتورها در سراسر جهان از جمله شیلی، برزیل و عربستان سعودی در گذشته این معامله را تأیید کردهاند.
بازیهای ابری مطمئناً یکی از نگرانیهای اصلی سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) در اوایل این ماه در یافتههای موقت خود بود. آیا قرارداد انویدیا و نینتندو برای متقاعد کردن رگولاتورها کافی است؟ قرار است در هفته های آینده متوجه این موضوع شویم. پس با ما همراه باشید در صورت انتشار اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.
همچنین بخوانید:
- زمان رونمایی بسته الحاقی جدید بازی Forza Horizon 5 اعلام شد
- تریلر جدید Tekken 8 با محوریت کاراکتر کازویا میشیما
- تاریخ پخش قسمت جدید State of Play مشخص شد
منبع: theverge