توییتر به زودی از قابلیت Twitter Notes رونمایی خواهد کرد که به کمک آن میتوانید توییتهایی با بیش از 280 کاراکتر بسازید.
بر اساس گزارشی از وبسایت TechCrunch، توییتر میخواهد قابلیتی به نام Twitter Notes را در بستر پلتفرم خود ایجاد کند که محدودیت 280 کاراکتری فعلی را کنار میگذارد. این ویژگی جدید بلاگنویسی احتمالاً در هفتههای آینده راهاندازی خواهد شد.
از چندین ماه قبل، افشاگریها و گزارشهای مختلفی در مورد این ویژگی در حال انتشار است. در ماه مِی، جین مانچون وانگ، یکی از محققان اپلیکیشن توییتر، تصاویری از یک ویژگی جدید به نام یادداشتهای توییتر (Twitter Notes) یا مقالات توییتر (Twitter Articles) را به اشتراک گذاشت که به کاربران اجازه میدهد پستهایی بلاگ گونه را با تصاویر، لینکها و توییتهای تعبیه شده در آن طراحی کنند. در ماه آوریل، اسکرینشاتهای دیگری در مورد همین ویژگی توسط محقق دیگری به نام نیما اوجی به نمایش گذاشته شد و گزینههایی را از این ابزار نشان میداد که کاربران میتوانند به کمک آنها پستهای خود را با دنبالکنندگانشان به اشتراک بگذارند یا پیوندهای مستقلی برای پستهای خود ایجاد کنند تا در جای دیگری از وب به اشتراک بگذارند.
به گفته TechCrunch، این ویژگی در حال حاضر Notes نام دارد و در نسخههای بتا اپلیکیشن توییتر جایگاه برجسته و قابل توجهی دارد. البته با وجود آنکه گفته میشود این ابزار در هفتههای آماده راهاندازی است، به نظر میرسد انتشارش به دلیل آزمایشهای بیشتر به تعویق بیفتد.
افزودن نوشتههای طولانی به توییتر میتواند به شدت هویت پلتفرم را که مدتها به نوشتههای کوتاه معروف بوده است، تغییر دهد. (در ابتدا، طول محتوای توییتها فقط 140 کاراکتر بود و در سال 2017 به 280 کاراکتر افزایش یافت.) از طرفی، افزودن چنین قابلیتی به توییتر که در حال حاضر با رشته توییتها و اسکرینشاتهایی از مقالات مختلف پر شده است، تا حد زیادی میتواند از بروز چنین صحنههایی جلوگیری کند.
توییتر با گنجاندن نوشتههای طولانی در پلتفرم خود، میتواند از حضور چنین پستها و مقالاتی در بستر خود ارزش بیشتری از آنها دریافت کند؛ با حضور مستقیم مقالات و اخبار بلند در توییتر، این شرکت میتواند از آنها در جهت اهداف بازاریابی و نتایج جستجوی بهتر در موتورهای جستجو استفاده کند. به علاوه میتواند با قابلیت خبرنامههای این پلتفرم که اخیراً اضافه شده نیز هماهنگ باشد. در سال 2021، توییتر خبرنامه Revue را برای مقابله با رقبایی همچون Substack خریداری کرد و از آن زمان، خبرنامه Revue را در پروفایلهای توییتر کاربران ادغام کرده است. با این حال، به نظر نمیرسد که این ویژگی هنوز به محبوبیت چندان گستردهای دست یافته باشد.
همچنین بخوانید:
- قابلیت ویرایش توییتر احتمالاً تاریخچه توییتها را ردیابی میکند
- توییتر رسماً قابلیت جدید Twitter Circle را برای تعدادی از کاربران فعال کرده است
منبع: The Verge