براساس پیشبینیهای صورت گرفته، درآمد حاصل از بازیهای VR (واقعیت مجازی) به رقم 1.8 میلیارد دلار در سال 2022 خواهد رسید.
گزارش جدیدی از شرکت تحلیلی Newzoo نشان میدهد که براساس پیششبینیهای صورت گرفته درآمد حاصل از بازیهای VR به رقم 1.8 میلیارد دلار در سال 2022 خواهد رسید. در آینده این پیشبینی درآمد، از 1.4 میلیارد دلار به دست آمده در سال 2021 بیش از دو برابر خواهد شد و به 3.2 میلیارد دلار در سال 2024 خواهد رسید. به گفته تحلیلگران این شرکت، افزایش هزینهها برای بازیهای واقعیت مجازی ناشی از افزایش تعداد کاربران فعال هدست واقعیت مجازی است. شرکت Newzoo تخمین میزند که 20.2 میلیون نفر در سال 2021 از هدستهای VR استفاده کردهاند و این تعداد تا پایان سال جاری این رقم به 27.7 میلیون نفر خواهد رسید و در سال 2024 تعداد کاربران هدست واقعیت مجازی به 46 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.
تحلیلگران بر این باورند که افزایش هدستهای VR مستقل مانند Meta Quest 2 و Pico Neo 3 به دلیل مقرون به صرفه بودن و راهاندازی آسانتر آنها، محرک اصلی استقبال از محصولات واقعیت مجازی خواهد بود. گزارش منتشر شده توسط شرکت Newzoo همچنین بیان میکند که بیشترین استفادهی مصرفکنندگان از هدستهای VR مربوط به بازیها است؛ بدین صورت که 72 درصد از آنها به تجربهی بازیها میپردازند. با این حال 60 درصد از دارندگان هدستهای واقعیت مجازی از آنها برای تماشای فیلم استفاده میکنند و 54 درصد از آنها نیز از دستگاه خود برای شرکت در رویدادهای مجازی مختلف بهره میبرند.
در مورد مخاطبان صاحبان هدستهای واقعیت مجازی، اکثر کاربران آنها (63 درصد) مرد هستند. همچنین هدستهای واقعیت مجازی در بین جوانان 21 تا 35 ساله از محبوبیت بیشتری برخوردارند؛ به طوری که این گروه سنی 43 درصد از دارندگان هدستهای VR را تشکیل میدهند. پس از آن گروه سنی بین 36 تا 50 سال (32 درصد) قرار دارد. کمترین سهم دارندگان این هدستها نیز افراد 14 تا 20 ساله (25 درصد) هستند. شما میتوانید نظرات خود را در رابطه با این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.
همچنین بخوانید:
- مشخصات سیستم مورد نیاز Warhammer 40000: Darktide منتشر شد
- چند پروژه جدید توسط استودیو سانتامونیکا در حال توسعه میباشد
- بازی Tekken 8 ممکن است در سال 2023 عرضه شود
منبع: 80.lv