در جدیدترین اخبار صنعت گیم، سونی اظهارات خود اعلام کرد که برای رسیدن به سطح رقابت با گیم پس به چند سال زمان نیاز دارد.
در حال حاضر تأیید خرید بزرگ اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت توسط نهادهای نظارتی مختلف در سراسر جهان بررسی میشود. اخیراً، نهاد نظارتی برزیل تمام اسناد مربوط به فرآیند بررسی را به صورت آنلاین در دسترس قرار داده است، که شامل پاسخهای اشخاص ثالث مانند سونی، یوبیسافت، برادران وارنر و موارد دیگر در مورد موضوعات مختلف میشود. یکی از این موضوعات گیم پس، سرویس اشتراکی ایکسباکس، میباشد که تا ژانویه 2022 بیش از 25 میلیون مشترک داشته است.
اما نکته جالب توجه این اسناد، پاسخ سونی به تأثیر بازیها و نتایج سیاستهایی است که ازطریق این سرویس سایر رقبا را درگیر میکند. برایناساس، ابتدا اینطور بهنظر میرسد که سرویسهای اشتراکی درحال رقابت با بازیهایی هستند که با یک بار پرداخت هزینه توسط کاربران خریداری میشوند. با این حال، اعلام شد که هزینه اولیه پایین خدمات اشتراکی ممکن است در مورد ناشرانی که برای جبران سرمایه گذاری روی عناوین خود نیاز به فروش عناوین دارند، زیان بار و «ضد رقابتی» باشد. همچنین این شرایط میتواند در آینده به کاهش کیفیت بازیهای منجر شود که به ضرر مشتریان تمام میشود.
در حالی که به نظر میرسد سونی در اینجا درحال انتقاد از سرویس گیم پس بوده، قبلاً همچنین دیدگاهی را از مقامات این شرکت سراغ داریم. پس از رونمایی پلیاستیشن پلاس جدید هیروکی توتوکی، مدیر امور مالی سونی، اظهار داشت:
اگر ما عناوین AAA پلیاستیشن 5 در سرویسهای اشتراک توزیع کنیم، ممکن است نیاز به کاهش سرمایهگذاری لازم برای آن داشته باشیم و این باعث کاهش کیفیت عنوان شخص اول میشود. این نگرانی ماست.
سونی در ادامهی پاسخ خود خاطر نشان کرده که گیم پس در طول 5 سال گذشته تقریباً 60 تا 70 درصد بازار جهانی سرویسهای اشتراکی را در اختیار گرفته که این سهم در برخی کشورها مثل برزیل تا 70 تا 80 درصد نیز میرسد. سونی معتقد است برای رسیدن به سطح رقابت با سرویس اشتراکی گیم پس حتی با «سرمایهگذاریهای قابل توجه» به چندین سال زمان نیاز دارد. عرضه بازیهای فرست پارتی سونی از زمان عرضه کنسول پلیاستیشن 5 کاملاً موفقیت آمیز بوده اما قطعاً سونی گیم پس را یک رقیب بزرگ برای خود میداند. حال باید منتظر بماند تا دید در صورت تایید خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، این سرویس چگونه تکامل خواهد یافت. البته سونی سعی دارد تا با متقاعد کردن نهادهای نظارتی مبنی بر بیرقیب بودن بازیهای Call of Duty، جلوی بهرهبرداری انحصاری از بازیهای محبوب اکتیویژن بلیزارد را بگیرد.
همچنین بخوانید:
- تریلر فصل هفتم بازی Sea of Thieves با جزئیات جدید منتشر شده است
- نسخه جدید Mortal Kombat در رویداد Evo 2022 معرفی نخواهد شد
- قیمت نسخه پیسی بازی Marvel’s Spider-Man تغییر کرد
منبع: gamingbolt