مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، از راهاندازی فروشگاه لباسهای دیجیتالی برای آواتارهای متاورس خبر داد.
شاید خریدن لباس و ادوات دیجیتالی برای شخصیت مجازیمان که اصلاً سودی در دنیای واقعی برایمان ندارد دور از منطق به نظر برسد و هرگز زمانی که بخواهیم چنین کاری بکنیم، تصور نمیکردیم و یا فقط در فیلمها و سریالهای علمی تخیلی مثل آینه سیاه و… نمونههای آن را دیده باشیم. باید به شما بگویم چنین چیزی در حال تحقق است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، امروز اعلام کرد که این شرکت در حال راهندازی یک فروشگاه لباسهای دیجیتالی به نام “فروشگاه آواتارهای متا” میباشد. زاکربرگ این خبر را در جریان یک لایو اینستاگرامی با حضور اوا چن، معاون مد و لباس شرکت، اعلام کرد.
هنوز مشخص نیست که چه تعدادی از افراد میخواهند هزینهای برای لباس آواتارهای مجازی خود بپردازند اما زاکربرگ گزینههای جدید لباسهای مد را راهی برای ابراز وجود کاربران از طریق آواتارهایشان میداند.
فروشگاه مجازی جدید در فیسبوک، اینستاگرام و مسنجر راهاندازی شده و به کاربران این امکان را میدهد که برای آواتار خود لباس دیجیتالی بخرند. این فروشگاه هفته آینده راهاندازی خواهد شد و در ابتدا لباسهای دیجیتالی از برندهای Balenciaga، Prada و Thom Browne را ارائه می دهد. متا هنوز هیچ اطلاعاتی درباره نحوه قیمتگذاری این لباسهای دیجیتالی اعلام نکرده است. لازم به ذکر است که گزینههای رایگان نیز همچنان برای لباس آواتارهای متا در دسترس خواهند بود.
زاکربرگ گفت متا قصد دارد این فروشگاه را به یک بازار آزاد تبدیل کند که در آن توسعهدهندگان بتوانند لباس ساخته و بفروشند.
زاکربرگ در بیانیهای گفت:« ما فروشکاه آواتار خود را در فیسبوک، اینستاگرام و مسنجر راهاندازی میکنیم تا بتوانید لباسهای دیجیتالی مورد سلیقه خود را برای آواتارتان بخرید. کالاهای دیجیتالی روش بسیار مهمی برای بروز خودتان در متاورس و یک نیرو محرکه بزرگ در اقتصاد خلاق خواهد بود. من برای اضافه کردن برندهای بیشتر و آوردن این فناوری به VR نیز مشتاق هستم.»
فروشگاه آواتارهای متا از هفته آینده در ایالات متحده، کانادا، تایلند و مکزیک راهاندازی خواهد شد. این شرکت قصد دارد به زودی برندهای جدیدی را در این فروشگاه معرفی کند.
اعلامیه امروز در حالی منتشر شد که متا برای بهبود آواتارهای خود نیز تلاشهایی صورت داده است و بدین صورت در سرمایهگذاری برای ساخت متاورس ادامه میدهد. در اوایل سال جاری، متا آواتارهای سهبعدی خود را به اینستاگرام آورده و آواتارهای ارتقایافتهای را به فیسبوک و مسنجر عرضه کرده است. این بروزرسانی حالتهای چهره، رنگ پوست و دسترسی دستگاههای بیشتر به آواتارها را فراهم کرده است. این شرکت هماکنون به کاربران اجازه میدهد که آواتارهای یکسانی را در تمام پلتفرمهای متا از جمله VR به کار بگیرند.
همچنین بخوانید:
- لگو و اپیک گیمز از همکاری جدید خود در ساخت یک متاورس برای کودکان خبر دادند
- سونی در پروژه متاورس اپیک گیمز حدود 1 میلیارد دلار سرمایهگذاری کرد
منبع: TechCrunch