Horizon Forbidden West

اطلاعات جدید از Horizon Forbidden West منتشر شد؛ از NPCهای واقعی‌تر تا محیط پرجزئیات بازی

به‌تازگی استودیو گوریلا گیمز اطلاعات جدید از بازی Horizon Forbidden West منتشر کرده است که نشان می‌دهد هوش مصنوعی NPCها تقویت شده و نسبت به نسخه قبلی واقعی‌تر عمل می‌کنند.

چندی‌پیش، استودیو گوریلا گیمز پست جدیدی از Horizon Forbidden West را در بلاگ پلی‌استیشن منتشر کرده است که اطلاعات تازه‌ای را در رابطه با طراحی جهان بازی و باهوش‌تر شدن NPCها ارائه می‌دهد. انی کیتن، نویسنده‌ی Horizon Forbidden West ابتدا کمی درباره‌ی قبایل موجود در این بازی اکشن-نقش‌آفرینی صحبت کرد. سه قبیله مختلف در این بازی وجود دارد که هر کدام رفتار، فرهنگ و نقش‌های خاص خود را در سکونتگاه‌های مختلف ایفا می‌کنند. وی دراین‌باره می‌گوید:

در زمان شروع ساخت یک پروژه، ما در مورد هر قبیله‌ای که قرار است در بازی با آن‌ها روبرو شویم، فکر زیادی می‌کنیم. برای مثال آن‌های برای چه‌چیزی با هم دشمن هستند، چگونه وارد داستان می‌شوند و چگونه با دنیای اطراف خود تعامل دارند. قبیله‌ Tenakth را درنظر بگیرید، بسیاری از اعتقادات آن‌ها تحت‌تأثیر ویرانه‌های باستانی است که در دنیای هوایزن وجود دارند. همچنین آن‌ها برخلاف دیگر قبیله‌ها، از سه طایفه‌ی مختلف و متمایز از هم تشکیل شده‌اند. تاریخچه مشترک، عقاید و اختلافات آن‌ها، همگی در خلق کاراکترهایی که اهل این قبیله هستند، استفاده شده‌اند و الوی در طول داستان بازی باید با چنین شخصیت‌های پیچیده‌ای ارتباط برقرار کند.

در ادامه اسپن سوگن، طراح ارشد جهان زنده‌ی Horizon Forbidden West، به این نکته اشاره می‌کند که NPCهای غیر نظامی بازی دشمن الوی نبوده و همگی آن‌ها جزو یک «سیستم جمعیتی» هستند و سازندگان با استفاده از این سیستم می‌توانند قوانینی را برای نوع رفتار کاراکترهای غیرقابل‌بازی خلق کنند. همچنین در این بازی یک سیستم طراحی رفتار نیز وجود دارد که گوریلا گیمز با استفاده از آن توانسته است شخصیت هر یک از NPCها را شکل دهد. سوگن می‌گوید که این سیستم به ما اجازه می‌دهد تا NPCهایی را بسازیم که مانند افراد واقعی در جهان عمل می‌کنند. وی همچنین اشاره می‌کند که گوریلا گیمز قصدر دارد تا از طریق طراحی انیمیشن‌ها و رفتار کاراکترها، جهانی واقعی‌تر و باورپذیر در Horizon Forbidden West به وجود آورد. برای مثال زمانی که افراد یک قلیبه در روستای خود هستند رفتارشان نیز واقعی‌تر است و احساس امنیت می‌کنند.

سه قبیله اصلی در بازی Horizon Forbidden West وجود دارد. Oseram قبیله‌ای اجتماعی و از نظر تاریخی مردسالار است، بنابراین حرکاتی که اعضای آن از خود نشان می‌دهند، بیشتر حالت مردانه دارد برای مثال آن‌ها با حالتی دوستانه به شانه‌ی همدیگر ضربه می‌زنند. قبیله‌‌ی Utaro از افرادی آرام تشکیل شده است و بیشتر با افراد خودشان معاشرت می‌کنند. هنچنین کمی احساساتی هستند و عشق‌و‌علاقه‌ی خود را به‌راحتی بروز می‌دهند. در آخر قبیله Tenakth را داریم که از دو قبیله‌ی دیگر قدرتمندتر هستند. در بالا توضیحات بیشتری در رابطه با این قبیله ارائه شد. سازندگان دراین‌باره می‌گویند، بازیکنان در زمان گشت‌و‌گذار در این بازی با قبایل و رفتارهای خاص‌شان روبه‌رو می‌شوند و همین کاری می‌کند که به‌صورت ناخودآگاه تشخیص بدهند در کجای نقشه‌ی حضور دارند.

سکونتگاه قبایل مختلف نیز نقش مهمی در داستان Horizon Forbidden West خواهند داشت. Chainscrape، سکونتگاه قبیله‌ی Oseram است که در مرز واقع شده، این منطقه نسبتاً پر جمعیت است، منابع طبیعی و فرصت‌های فراوانی را برای ماجراجویی به کاربران ارائه می‌دهد. علاوه‌براین، در این مکان یک غذاخوری نیز وجود دارد که الوی در آن می‌تواند با کاراکترهای دیگر تعامل داشته باشد. سازندگان می‌گویند که Chainscarape به دلیل فعالیت‌های مختلفی در آن انجام می‌شود، از نظر بصری پویا است و به آن‌ها این اجازه را داده است تا از سیستم‌ها و انیمیشن‌های جدیدشان را که باعث می‌شود جهان بازی و مردم آن واقعی‌تر به‌نظر برسند، استفاده کنند. در Horizon Zero Dawn، عناصر محیطی زیادی وجود داست که غیرقابل استفاده بودند، اما در Horizon Forbidden West آن‌ها به اشیایی کاربردی تبدیل شده‌اند که NPCها در بازی از آن‌ها استفاده می‌کنند. برای مثال در نسخه قبلی ممکن است فردی را ببینید که فقط کنار یک کوره‌ی آهنگری ایستاده است. حال در نسخه‌ جدید، او با استفاده از ابزار و مواد اولیه اطراف خود، دائماً با محیط در تعامل است. Settlements مکانی کلیدی برای ارتقا تجیهزات در بازی بوده و سلاح‌ها و لباس‌های مختلف را به بازیکنان ارائه می‌دهد. طراح ارشد Horizon Forbidden West، استیون لومپکین، دراین‌باره می‌گوید:

ما می‌خواستیم شهرها و روستاهایی در سراسر بازی بسازیم که بتوانند حس زندگی و پویایی را به بازیکنان القا کنند و در آن‌ها کارهای زیادی انجام دادن و فرصت‌های فراوانی برای ماجراجویی وجود داشته باشد. در تک‌تک شهرها و روستاهای Horizon Forbidden West ماجراجویی‌های مختلفی انتظار بازیکنان را می‌کشند و تمامی این مکان‌ها از کسب‌و‌کارها و فروشنده‌های مختلف پر شده‌اند. برای مثال در بازی شکارچیانی وجود دارند که مجموعه‌ای از سلاح‌های جدید تاکتیکی را ارائه می‌دهند. همچینین گیاه‌پزشکان، معجون‌های قوی می‌فروشند که بازیکنان در طول بازی می‌‌توانند از آن کمک بگیرند. آشپزها نیز وعده‌های غذایی مقوی آماده می‌کنند که الوی می‌تواند با خود حمل کند، تا هروقت می‌خواهد بتواند با خوردن آن‌ها میزان سلامتی خود را افزایش دهد.

در Horizon Forbidden West نقش هر قبیله نیز تقویت شده است. برای مثال در قبیله‌ی Oseram، شکارچی به عنوان آهنگر نیز کار می‌کند. این درحالی است که شکارچی قبلیه‌ی Tenakth نقشی مانند یک عضو بسیار مهم ارتش را ایفا می‌کند. این تفاوت‌ها در شخصیت کاراکترهای مشابه نیز دیده می‌شود. برای مثال آشپز قبیله‌ی Oseram، شخصیتی سرزنده دارد، شاد و شوخ‌طبع است و به مزه‌ی غذا اهمیت زیادی می‌دهد. اما آشپز قبیله‌ی Tenakth، فقط برایش مهم است که سربازان به خوبی غدا بخورند تا بهتر برای نبرد آماده شود. این تفاوت ها باعث می‌شود بازیکنان احساس کنند که بخشی از یک فرهنگ منحصر به فرد هستند.

در بازی Horizon Forbidden West، الوی به همراه نیزه‌اش می‌تواند 6 اسلحه‌ی دیگر نیز حمل کند که هرکدام از آن‌ها نقاط قوت و ویژگی‌های خاص خود را دارند. هر یک از لباس‌ها در برابر انواع خاصی از آسیب‌ها مقاوم است و علاوه‌بر آن قبلیت‌های مختلفی نیز به الوی می‌دهد. این ویژگی‌ها سبب می‌شود تا بازیکنان بسته به شرایط موجود از لباس‌ها و سلاح‌های مختلف برای نابودی دشمنانشان استفاده کنند. سازندگان دراین‌باره می‌گویند، روایت داستان Horizon و فرهنگ‌های پرجنب‌وجوشی که در جهان آن زندگی می‌کنند، منبع عظیمی از الهام برای طراحی لباس‌های الوی بود. لباس هر منطقه نشان‌دهنده یک سبک زندگی منحصربه‌فرد بوده و همچنین متریالی و الیافی که در ساخت آن استفاده می‌شود بومی همان منطقه است. برای مثال شکارچی‌های Nora متمایل به استفاده از سلاح‌های از راه دور و سبک مبارزه‌ی مخفیانه هستند. افراد Carja در استفاده از تله‌ها و تریپ وایرها برتری دارد. اعضای Tenakth و Utaru نیز تجهیزات و شیوه‌ی مبارزه‌ای خاص خود را دارند. لباس‌هایی که الوی از هر فرهنگ به دست می‌آورد، چنین رویکردهای منحصربه‌فردی داشته که به او در مبارزاتش کمک می‌کند.

بازیکنان در Horizon Forbidden West از میز کار (Workbenches) برای تقویت سلاح‌ها و لباس‌های خود استفاده می‌کنند. هر یک از وسایل قابل ارتقا نیاز به آیتم‌های خاصی دارد که در دنیای بازی یافت می‌شوند (بسیاری از آن‌ها قطعات ربات‌هایی هستند که در مبارزات شکست می‌دهید)، بازیکنان باید با توجه به نیازشان برای تهیه آن‌ها اقدام کنند. این درحالی است که بازیکنان برای ارتقا تجهیزات در اوایل بازی تنها به چند سیم ضخیم و یک ورق فلزی محکم نیاز دارند و رفته رفته نیازشان به آیتم‌های مختلف افزایش می‌یابد. بنابراین گوریلا گیمز به گیمرها توصیه می‌کند، هنگام مواجهه با ربات‌ها، به شاخ، پنجه، عاج یا دم آن‌ها توجه داشته باشند؛ تا اگر می‌خواهند قدرت تجهیزات خود را به‌شدت افزایش بدهند، قبل از نابودی کامل ربات‌ها، قطعات باارزش را از بدن‌شان جدا کنند و برای خود بردارند. حتی اگر این آیتم‌های باارزش را برای ارتقا تجهیزات خود استفاده نکردند، می‌توانند با فورش آن‌ها به تجار درون بازی پول زیادی بدست آورند، حتی در صورت نیاز بیشتر به پول، می‌توانند قطعات خارجی دستگاه را نیز با قیمت منصفانه بفروشند. الوی با استفاده از پوست و استخوان حیوانات قادر است کیسه‌ی کمری و تیردان خود را آپگرید کند تا بتواند تیر و منابع بیشتری را با خود حمل کند. گوریلا گیمز می‌گوید تمامی این سیستم‌های طراحی شده‌اند تا به بازیکنان برای کاوش در جهان بازی پاداش دهند، این باید برای کسانی که Horizon Zero Dawn را بازی کردند نیز آشنا به نظر برسد.

بازی Horizon Forbidden West در تاریخ 18 فوریه (30 بهمن‌ماه) به صورت انحصاری برای کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا