قیمت گیم پس

مایکروسافت: قیمت ایکس‌باکس گیم پس بعد از خرید اکتیویژن بلیزارد افزایش نخواهد یافت

به‌تازگی شرکت مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرد که قیمت ایکس‌باکس گیم پس بعد از خرید اکتیویژن بلیزارد افزایش نخواهد یافت.

در پاسخ به بیانیه منتشر شده توسط سازمان تنظیم رقابت بازار بریتانیا در رابطه با خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، سازنده پلتفرم ایکس‌باکس اعلام کرد که قیمت ایکس‌باکس گیم پس بعد از خرید اکتیویژن بلیزارد افزایش نخواهد یافت. CMA بریتانیا به عنوان بخشی از یافته‌های موقت خود درباره این پرونده اظهار داشت:

قیمت‌های اشتراک‌ها را می‌توان به راحتی تغییر داد، بنابراین مایکروسافت ممکن است زمانی که محتوای محبوب اکتیویژن، یعنی کالاف دیوتی را بدست آورد، انگیزه‌ای برای انجام این کار داشته باشد.

با این حال شرکت مایکروسافت در پاسخ به بیانیه سازمان تنظیم رقابت بازار بریتانیا اعلام کرده است که قیمت ایکس‌باکس گیم پس بعد از خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط آن‌ها برای جبران هزینه‌های ناشی از عرضه بازی‌ها روی این سرویس اشتراکی، افزایش نخواهد یافت. مایکروسافت در رابطه با این موضوع بیان کرد:

قیمت سرویس اشتراکی ایکس‌باکس گیم پس در نتیجه ادغام اکتیویژن بلیزارد افزایش نمی‌یابد و مطمئناً تا حدی افزایش نخواهد یافت که مزایای قابل‌توجه عناوین اکتیویژن که به گیم پس در روز عرضه اضافه خواهند شد را جبران کند.

مایکروسافت برای کمک به اثبات این موضوع اشاره کرد که چگونه بازی‌های منتشر شده روی ایکس‌باکس گیم پس توسط شرکت بتسدا موجب افزایش قیمت این سرویس اشتراکی نشده‌اند؛ بااینکه بازی‌های عرضه شده شامل فرنچایزهای بزرگی مانند Fallout ،Doom ،Dishonored و The Elder Scrolls می‌شوند. در ادامه این شرکت در مورد تاثیر این خرید بر نحوه‌ی توزیع بازی‌های اکتیویژن بلیزارد و بهبود خروجی بازی‌های عرضه‌شده روی سرویس گیم پس توضیح داد:

ادغام اکتیویژن و مایکروسافت منجر به حذف موارد حاشیه‌ای خواهد شد؛ زیرا مایکروسافت می‌تواند این بازی‌ها را با هزینه مناسبی خریداری کند و انگیزه‌هایی برای توزیع گسترده‌تر آن‌ها و بهبود خروجی گیم پس داشته باشد. ما برای افزایش خروجی باید گیم پس را با کیفیت مناسب و قیمتی پایین‌تر ارائه بدهیم. این دقیقاً همان کاری است که ما در گذشته با اضافه کردن محتوا به Game Pass انجام داده‌ایم. به عنوان مثال، خرید مجموعه‌ی ZeniMax که منجر به ارائه‌ی محتوای جدید شد، قیمت اشتراک این سرویس را افزایش نداد. این امر به ویژه با توجه به اینکه کاربران ایکس‌باکس گیم پس به قیمت این سرویس حساس هستند، افزایش قیمت آن بر روی همه کاربران تأثیر میگذارد؛ ازجمله روی کسانی که مایل به تجربه فرنچایز کالاف دیوتی نباشند. مشترکین گیم پس می‌توانند پس از یک ماه، در زمان دلخواه اشتراک خود را لغو کنند. از آنجایی که بازی‌های کالاف دیوتی تنها یک بار در سال منتشر می‌شوند، هرگونه تأثیری از جانب آن‌ها کوتاه مدت خواهد بود. به این ترتیب، هر گونه افزایش قیمت آسیب‌رسان خواهد بود؛ زیرا نرخ ریزش مشترکین را افزایش می‌دهد. این کاملا با ارزیابی‌های مایکروسافت در مورد اهداف ادغام با اکتیویژن بلیزارد در تضاد است.

همچنین بخوانید:

منبع: gamingbolt

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا