بر اساس گزارشی از مارک گورمن از بلومبرگ، اپل قصد دارد تبلیغات را در برنامه نقشه، پادکستها و کتابها خود آزمایش کند.
به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، احتمالاً اپل در حال برنامهریزی برای اضافه کردن تبلیغات به بیشتر برنامههای داخلی خود باشد. این غول فناوری آمریکایی آزمایشهای لازم برای طراحی نسخهای از اپلیکیشن Maps را انجام داده که دارای تبلیغات است. اپل قبلتر هم تبلیغات مشابهی را در اپاستور به کار گرفته بود.
توسعهدهندگان میتوانند به اپل هزینهای پرداخت کنند تا هنگامی که عبارات خاصی را در فیلد جستجو وارد میکنید، نرمافزار آنها در بالای صفحه نتایج جستجو نمایش داده شود. گورمن میگوید تبلیغات در نتایج جستجو اپلیکیشن نقشه نیز به همین شکل عمل میکند. به عنوان مثال، یک رستوران ژاپنی میتواند به اپل پول بدهد تا هنگامی که کاربران از عبارات جستجویی مانند «سوشی» استفاده میکنند، کسب و کارشان در فهرستهای محلی، بالاتر نشان داده شود. گورمن معتقد است که اپل میتواند علاوه بر اپلیکیشن نقشه تبلیغات مشابهی را در برنامههای پادکست و کتاب خود پیاده کند. او میگوید که این شرکت میتواند از طریق +Apple TV نیز یک حالت اشتراک با پشتیبانی از تبلیغات ارائه دهد.
گورمن، این اسماجت به اضافه شدن تبلیفاتها را به تاد ترزی، معاون بخش تبلیغات اپل نسبت میدهد. اخیراً ترزی به صورت مستقیم به مدیر بخش خدمات اپل (ادی کیو) گزارشی ارسال و در مورد گسترش تأثیر تیم خود صحبت کرده است. این بخش سالانه حدود 4 میلیارد دلار درآمد ایجاد میکند. دو رقمی کردن این عدد از جاهطلبیهای ترزی است. این امر مستلزم گسترش قابل توجه تلاشهای تبلیغاتی فعلی اپل میباشد.
یک فعالیت تبلیغاتی گستردهتر برای اکوسیستم شرکتی که حداقل از نگاه رسانههای خارجی، خود را به عنوان قهرمان حریم خصوصی کاربران معرفی کرده است، یک مشکل نسبتاً بزرگ به حساب میآید. اپل با انتشار iOS 14.5 قابلیتی به نام App Tracking Transparency را معرفی کرد. این ویژگی به شما اجازه میدهد تا از دستیابی برخی برنامهها به فعالیتتان در سایر اپلیکیشنها و وبسایتها جلوگیری کنید. برای سال 2022، تخمین زده میشود که این سیاست تنها برای شرکت مالک فیسبوک (متا) حدود 13 میلیارد دلار زیان داشته باشد. هنگامی که اپل قابلیت ATT را در WWDC 2020 معرفی کرد، اعلام نمود که این ویژگی برای محافظت از حریم خصوصی کاربران طراحی شده است. گزارش اخیر وال استریت ژورنال ادعا میکند که اپل به دنبال یک توافقنامه تقسیم درآمد تبلیغات با فیسبوک بوده است که این قرارداد نشان میدهد انگیزههای آنها برای طراحی ATT چندان دوستانه و به نفع کاربران نبوده باشد.
همچنین بخوانید:
- اپل رسماً جایگاه با ارزشترین شرکت دنیا را از دست داد
- سیاست اپل در حفظ حریم شخصی، مشکلاتی را برای مهندسان این شرکت ایجاد کرده است
منبع: Engadget