موتور جستجوی اپل

اپل حداقل چهار سال از توسعه یک موتور جستجوی انحصاری برای رقابت با گوگل فاصله دارد

بر اساس گزارش‌های جدید و به نقل از خبرگزاری 9to5Mac، غول فناوری اپل حداقل چهار سال از توسعه یک موتور جستجوی اختصاصی برای رقابت با گوگل فاصله دارد.

بنا بر گزارشی از The Information today اپل در تلاش است تا با توسعه یک موتور جستجوی اختصاصی با فرمانروای موتورهای جستجوی کمپانی گوگل رقابت کند. به عنوان بخشی از این تلاش‌ها، اپل در سال 2018 یک استارتاپ خبری هوش مصنوعی به نام Laserlike را خریداری کرده است که توسط گروهی از مهندسان گوگل تأسیس شده بود. به گزارش The Information، مهندسان مؤسس Laserlike به گوگل برگشته‌اند.

سرینیواسان ونکاتاچاری، یکی از هم‌مؤسسان Laserlike، به عنوان مدیر ارشد تیم جستجوی اپل به مدیریت حداقل 200 نفر از کارمندان این بخش کمک می‌کرد؛ این تیم مسئول توسعه ویژگی‌هایی مانند؛ Spotlight و Siri Suggestions و حتی پاسخگویی [هوش مصنوعی] سیری به عنوان دستیار صوتی بوده است.

ونکاتاچاری در مدت زمان حضورش در کوپرتینو، به جان جیاناندره آ، معاون بخش یادگیری ماشین (Machine Learning) و هوش مصنوعی اپل که خود در گذشته از کارمندان گوگل بوده است، گزارش می‌داد. ونکاتاچاری همچنین تعداد کارمندان جستجوی گوگل را در بخشی که برای این منظور در اپل شکل داده بود، گسترش داد. ونکاتاچاری هم‌اکنون به همراه سایر هم‌مؤسسان Laserlike به گوگل بازگشته است.

بنا بر گزارش The Information، اپل و گوگل در عین حال که با هم در صنعت جستجو رقیب هستند، شریک یکدیگر نیز به حساب می‌آیند. شایان ذکر است، گوگل سالانه مبلغی معادل 18 تا 20 میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کند تا همچنان موتور جستجو پیش‌فرض تمام دستگاه‌های این کمپانی باقی بماند. با این همه، این معامله با توجه زیادی از سوی نهادهای امنیتی و اعتباری در حال بررسی است.

اینکه اپل بخواهد جایگزینی مستقل برای موتور جستجوی گوگل راه‌اندازی کند یا نه هنوز کاملاً مشخص نیست؛ اما گزارش امروز نشان می‌دهد که کوپرتینویی‌ها حداقل “چهار سال” تا رسیدن به این هدف فاصله دارند:

یکی از اعضای تیم توسعه Laserlike پیش‌بینی کرده است که اپل حداقل چهار سال از راه‌اندازی موتور جستجویی که پتانسیل‌های نمونه مشابه گوگل را داشته باشد، فاصله دارد. رسیدن به این هدف نیز، بدون شک مستلزم افزایش قابل توجه بودجه تیم می‌باشد. البته اپل ممکن است با موتور جستجو بینگ مایکروسافت قراردادی مشابه با آنچه که هم‌اکنون با گوگل دارد، امضا کند؛ زیرا، بینگ سهم نسبتاً کم‌تری در بازار موتورهای جستجو در اختیار دارد.

The Information Today

در این میان، به نظر می‌رسد اپل از تیم تشکیل شده توسط ونکاتاچاری برای توسعه “جستجوی قدرتمند در اپل موزیک و اپ‌ استور” استفاده می‌کند. همچنین می‌تواند از هوش مصنوعی طراحی شده در این تیم برای کمک به تولید داده‌های سایر تیم‌های کمپانی؛ مثل بهره‌برداری در برنامه‌هایی که از پردازش زبان در خود بهره می‌برند استفاده کند

همچنین بخوانید:

منبع: 9to5Mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا