ایلان ماسک ارزش توییتر

ایلان ماسک می‌گوید توییتر نصف آنچه که برای آن پرداخت کرده‌ است ارزش دارد

ایلان ماسک در ایمیلی به کارکنان توییتر گفت ارزش توییتر 20 میلیارد دلار یعنی کمتر از نیمی از مبلغی است که او برای آن پرداخت کرده است.

بر اساس گزارش‌های Platformer و The Information، ایلان ماسک برای فروش سهام‌های شرکت توییتر، ارزش آن را 20 میلیارد دلار تعیین کرده است که کمتر از نیمی از 44 میلیارد دلاری می‌باشد که ماسک برای خرید این پلتفرم شبکه‌ اجتماعی پرداخت کرده است.

ماسک در یادداشتی که توسط زویی شیفر از خبرگزاری پلتفرمر منتشر شده است، می‌گوید که کارمندان توییتر بر اساس ارزش 20 میلیارد دلاری این شرکت کمک هزینه خرید سهام دریافت خواهند کرد.

ایلان ماسک سال گذشته اعلام کرده بود که برای خرید توییتر “مشخصاً بیش از ارزش واقعی آن” پول پرداخت کرده است. او در نهایت برای خرید کل سهام شرکت مجبور به پرداخت 54.20 دلار برای هر سهم شد که همین مبلغ باعث شده بود در مقطعی تلاش کند از نهایی شدن قرارداد صرف‌نظر کرده و معامله را یک طرفه فسق کند. ماسک ادعا کرده بود که این شرکت اظهارات نادرست و گمراه‌کننده‌ای در مورد تعداد و آمار ربات‌ها و حساب‌های جعلی در پلتفرم، ارائه داده است.

همانطور که شیفر در مقاله خود اشاره کرد؛ ماسک افزود که او “مسیری روشن اما دشوار” را برای دستیابی به ارزش‌گذاری 250 میلیارد دلاری توییتر می‌بیند که در نهایت باعث می‌شود ارزش سهام توییتر به 10 برابر چیزی که اکنون هست برسد. بر اساس گزارش‌ها، دقیقاً مانند آنچه که ماسک در اسپیس ایکس عمل کرده بود در توییتر نیز به کارمندان این اجازه را می‌دهد که برگه کمک‌های مالی خود را برای خرید سهام‌های شرکت در بازه‌ زمانی مشخص تهیه کنند. (به عبارت دیگر به کارکنان شرکت این اجازه داده می‌شود که در بازه زمانی مشخص در خریداری سهام‌های کمپانی شرکت کنند.)

علاوه بر این، بر اساس گزارش‌ها، ماسک می‌نویسد که به دلیل طوفان تغییرات «ضروری» که در این پلتفرم برای نجات شرکت از ورشکستگی ایجاد کرده است، در حال حاضر توییتر را یک «استارت آپ معکوس» می‌بیند. با این حال، ارزش‌گذاری 20 میلیارد دلاری جدید احتمالاً منعکس کننده چالش‌هایی است که به دلیل برخی از این تغییرات رادیکال پدید آمده است، یکی از این تغییرات تیک آبی جدید توییتر است که هم‌اکنون به صورت اشتراکی و با پرداخت هزینه ماهانه به کاربران ارائه می‌شود. تیک آبی اشتراکی توییتر منجر به ایجاد سیلی از حساب‌های جعلی همراه با نماد رسمی توییتر بود که ارزش آن را به شدت کاهش داد و با انتقادات فراوانی همراه بود.

به دنبال اجرای این سیاست‌های اشتباه، توییتر بعضی از بزرگترین تبلیغ‌کنندگان خود را از دست داده است؛ به گزارش Vox بیش از نیمی از 1000 تبلیغ‌کننده برتر توییتر پس از خریداری توییتر توسط ماسک و در دوران مدیرعاملی او، دیگر قراردادی برای نمایش تبلیغات خود در این پلتفرم امضا نکرده‌اند. بدیهی است که خط و مشی‌های ایلان ماسک تا به الآن کمکی در جهت حل مشکلات مالی شرکت نکرده است. از جمله مشکلاتی که توییتر از گذشته تا به امروز با آنها دست و پنجه نرم می‌کند می‌توان به بدهی‌های زیاد و چندین قبض پرداخت نشده که ظاهراً مربوط به صاحبان املاک، یک شرکت مشاوره، یک شرکت جت خصوصی و… اشاره کرد. همچنین شرکت فیدلیتی نیز سال گذشته به دنبال کاهش درآمد 40 درصدی توییتر در ماه دسامبر، سهام خود را از 53.47 میلیون دلار به 23.46 میلیون دلار در این شرکت کاهش داد.

همچنین بخوانید:

منبع: The Verge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا