لوگو و فونت جدید اینستاگرام

اینستاگرام از لوگو و یک فونت جدید رونمایی کرد

اینستاگرام در راستای برندسازی خود، این هفته از لوگو و فونت جدید رونمایی کرد.

اینستاگرام در پست وبلاگی که در روز دوشنبه منتشر کرد، از به‌روزرسانی‌های بصری جدیدی پرده برداشت. این شرکت، از یک لوگوی جدید که تنها اندکی روشن‌تر و براق‌تر شده است و یک تایپ‌فیس و طرح‌های بازاریابی تمام‌صفحه رونمایی کرد. اینستاگرام می‌گوید این به‌روزرسانی به منزله در آغوش گرفتن یک تکامل مداوم و همیشگی است و همچنین برای محقق کردن “تجربیات فراگیرتر و همگانی” صورت گرفته است.

لوگو و فونت جدید اینستاگرام

تایپ فیس جدید اینستاگرام “Instagram Sans” نام دارد و در طراحی آن از لوگوی اینستاگرام الهام گرفته شده است. اینستاگرام خاطرنشان کرد که برای ساخت این فونت از مربع و دایره یا Squircles (ترکیب دایره و مربع) استفاده شده است. تایپ‌فیس جدید همچنین شامل چندین اسکریپت جهانی نیز می‌باشد. اینستاگرام می‌گوید Instagram Sans ترکیبی از حالت‌های گروتسک (grotesque) و هندسی است. در میان این فونت‌های جدید Instagram Sans Regular, Bold, Light, Medium, Condensed and Condensed Bold به چشم می‌خورد.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «Instagram Sans، روشی جدید برای جامعه جهانی ما در جهت معرفی خود در مکان‌هایی مانند استوری‌ها و Reelها است. هنگام طراحی این تایپ فیس جدید، هدف ما این بود که Instagram Sans را در سطح جهانی در دسترس همگان قرار دهیم. ما با کارشناسان زبان در سراسر جهان همکاری کردیم تا حروف تایپ‌فیس مورد نظر را با خط‌های جهانی از جمله عربی، تایلندی و ژاپنی تطبیق دهیم. ما می‌خواهیم از همه سازندگان و اعضای جامعه خود که این فرهنگ را به جلو می‌برند تا خود را به طور کامل به هر زبانی که می‌خواهند بیان کنند، حمایت کنیم.»

اینستاگرام همچنین در مورد لوگوی جدید خود می‌گوید که شیب آن اکنون کمی پر جنب و جوش‌تر شده است تا به آن حس “روشن و زنده بودن” بدهد. این شرکت در این خصوص گفت که این شیب با استفاده از یک فرایند مدل‌سازی سه‌بعدی، مجدداً تصویرسازی شده است. از نظر طرح‌بندی بازاریابی تمام صفحه جدید، اینستاگرام گفت این پروسه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که محتوا رو به جلو باشد و سادگی را به همراه داشته باشد.

راه‌اندازی و انتشار طرح‌بندی‌های بازاریابی تمام‌صفحه زمانی صورت می‌گیرد که اینستاگرام فید اصلی تمام‌صفحه مشابه TikTok خود را منتشر کرده باشد. این چیدمان بر نحوه نمایش عکس‌ها در صفحه اصلی تأثیر می‌گذارد و تاریخ نشان داده است که هرگاه اینستاگرام، نحوه نمایش پست‌ها را در فید خود تغییر می‌دهد، باعث ایجاد بحث‌هایی پیرامون آن خواهد شد. در فید تمام صفحه‌ای که قرار است اینستاگرام آن را عرضه کند، همچنان می‌توانید از نوار پیمایش پایین صفحه برای دسترسی به برگه Discovery، Reels، Shopping و همچنین صفحه نمایه خود استفاده کنید. نمادهای تغییر حساب، ایجاد یک پست، بررسی اعلان‌ها و مرور پیام‌هایتان نیز همچنان در نوار بالایی قرار می‌گیرند.

همچنین بخوانید:

منبع: TechCrunch

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا