Fleets

توئیتر Fleets، قابلیت مشابه استوری در اینستاگرام، را کنار گذاشت

با Fleets، یک ردیف توئیت‌های تمام صفحه که در بالای زمان‌بندی توئیتر به نمایش گذاشته می‌شد و پس از 24 ساعت به پایان می‌رسد، خداحافظی کنید؛ قابلیت توئیت‌های زود گذر به دلیل استقبال کمتر از حد تصور کاربران پس از 8 ماه کنار گذاشته شد.

از 12 مردادماه، کاربران در بالای جدول زمان‌بندی‌هایشان تنها شاهد اسپیس‌های فعال خواهند بود و Tweet Composer نیز به قابلیت‌های ویرایش دوربین بیشتری از Fleets شامل قالب‌بندی متن و برچسب‌های گیف بر تصاویر بروزرسانی می‌شود. تصمیم توئیتر مبنی بر کنار گذاشتن Fleets تنها به معنای عدم پذیرش ناکارآمدی این قابلیت نیست؛ بلکه نشان می‌دهد این شرکت هنوز نتوانسته کاربران را به انتشار توئیت‎های بیشتر ترغیب کند. سال‌هاست که توئیتر در تلاش است کاربران جدیدی را به منظور انتشار توئیت‌های مداوم تشویق کند – نه استفاده از توئیت‌ها دیگران. Fleets با استفاده از قابلیت استوری که توسط اسنپ‌چت ایجاد شد و از طریق اینستاگرام بیشتر مورد استفاده قرار گرفت، سعی در کاهش فشارهای پیرامون توئیت زدن داشت. ایلیا براون، معاون مدیر بخش محصول توئیتر، در بیانیه‌ای اظهار داشت “ما انتظار داشتیم Fleets به کاربران بیشتری کمک کند تا هنگام پیوستن به گفت‌وگوها در توئیتر احساس راحت‌تری داشته باشند. اما از زمان معرفی همگانی Fleets، ما شاهد افزایش تعداد کاربران جدیدی که از طریق این قابلیت به گفت‌وگوها پیوسته‌اند، مطابق انتظارمان نبودیم.”

ما شاهد افزایش تعداد کاربرانی که از طریق Fleets به گفت‌وگوهای جدید ملحق شده‌اند، نبودیم.

ایلیا براون، معاون مدیر بخش محصول توئیتر
Fleets

در حال حاضر کنار گذاشتن Fleets اقدامی بسیار ناگهانی به نظر می‌رسد؛ زیرا توئیتر این قابلیت را در آبان‌ماه در اختیار تمامی کاربران قرار داده و تبلیغات آزمایشی را نیز طی ماه گذشته در این بستر آغاز کرده بود. در آن زمان توئیتر تبلیغات را یک “تجربه” مشترک با تعدادی از تبلیغ‌کنندگان نامید. اما هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا تبلیغات تمام صفحه مورد استفاده در Fleets به سایر بخش‌های این پیام‌رسان محبوب نیز راه خواهد یافت یا خیر. براون اظهار داشت “اگر ما رویکردهایمان را تکامل نمی‌دهیم و هر از چند گاهی قابلیت‌های جدید را از بین می‌بریم – به این دلیل است که فرصت کافی ندارم. ما [همچنان] به ساخت روش‌های جدید به منظور مشارکت در گفت‌وگوها، گوش دادن به بازخوردها و تغییر جهت‌دهی‌ها تا زمانی که امکان بهره‌مندی از روش‌های بهتر برای ارائه خدمات به مردم وجود داشته باشد،‌ادامه می‌‌دهیم.”

همچینن بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا