توییتر پرداخت درآمد به تولیدکنندگان محتوا را آغاز کرد

توییتر پرداخت درآمد به تولیدکنندگان محتوا را آغاز کرد

سرانجام توییتر پرداخت درآمد به تولیدکنندگان محتوا را آغاز کرد تا از این پس کاربران اشتراک توییتر بلو بتوانند در ازای بازخورد بالا درآمد داشته باشند.

برنامه اشتراک‌گذاری درآمد تبلیغاتی توییتر برای سازندگان رسماً راه‌اندازی شده است – و طبق گزارش‌ها، پرداخت به مشترکین توییتر بلو واجد شرایط از قبل آغاز شده است. ایلان ماسک در ماه فوریه از این قابلیت جدید رونمایی کرده بود، اما تاکنون هیچ‌گونه اطلاعاتی در خصوص جزئیات و نحوه کارکرد آن منتشر نشده بود و عملاً هیچ کس کاملا نمی‌دانست که انتظار چه چیزی را باید داشته باشد. با این حال، برخی از کاربران برجسته امروز گزارش داده‌اند که اعلان‌هایی در مورد سپرده‌های دریافتی دریافت کرده‌اند – از جمله یک کاربر ادعا می‌کند که قرار است بیش از ۲۴۰۰۰ دلار دریافت کند. جوایز بر اساس تبلیغات و در پاسخ به محتوای کاربران واجد شرایط بوده است.

در واقع توییتر درآمد حاصل از تبلیغات را با تولیدکنندگان که متحوای تولید شده توسط آنها تبلیغات را به کاربران نمایش‌ می‌دهد، شریک می‌شود. اما به منظور بهره‌مندی از این قابلیت ابتدا بایستی اشتراک توییتر بلو را خریداری کنید. بدین ترتیب این اپلیکیشن نه تنها از فروش اشتراک توییتر بلو کسب درآمد می‌کند بلکه با اشتراک بخشی از درآمدهای تبلیغاتی کاربران را تشویق می‌کند که پست‌ها بیشتری به اشتراک بگذارند که به نوبه خود سبب افزایش درآمدهای تبلیغاتی نیز خواهد شد.

ایلان ماسک با انتشار توییتی اظهار داشت از زمانی که در فوریه قول اجرای چنین قابلیتی به کاربران داده شد تا به امروز در حال محاسبه میزان پرداختی کاربران واجد شرایط بوده است. وی افزود این ویژگی جدید بخشی از تلاش ما برای کمک به مردم برای کسب درآمد مستقیم در توییتر است. این بدان معناست که سازندگان می‌توانند با شروع ارسال ریپلای به پست‌هایشان، سهمی در درآمد تبلیغات داشته باشند.

به نظر می‌رسد میزان درآمد دریافت از شبکه اجتماعی متعلق به ماسک بسیار بالا و قابل توجه است. در پست پشتیبانی شرکت نوشته شده است که سیستم اشتراک درآمد تنها برای مشترکین توییتر بلو یا سازمان‌های تایید شده با حداقل میزان بازخورد (impression) پنج میلیون بار در سه ماه گذشته اعمال خواهد شد. توییتر همچنین آنها را مورد بازبینی قرار داده و اطمینان حاصل می‌کند که به خط‌مشی‌های اشتراک درآمد این شرکت پایبند باشند. سپس این شبکه اجتماعی با استفاده از حساب Stripe به کاربران واجد شرایط پرداخت را انجام می‌دهد. این شرکت همچنین بیان می‌کند بزودی یک بخش کاربردی مربوط به کسب درآمد را نیز به تنظیمات اپلیکیشن اضافه می‌کند.

هدف از این اقدام، تبدیل توییتر به پلتفرمی جذاب‌تر برای تولیدکنندگان محتوا است. شاید تصادفی نباشد که این برنامه حدود یک هفته پس از اینکه متا رقیب توییتری خود، تردز را راه‌اندازی کرد، دست به رونمایی از چنین قابلیت جذابی زده باشد.گفتنی است تردز در مدت زمان کوتاهی توانست مورد توجه کاربران قرار گیرد – بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در پنج روز اول خود به دست آورد که از رکوردداران قبلی یعنی ChatGPT و TikTok بالاتر است.

همچنین بخوانید:

منبع: engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا