درآمدهای تبلیغاتی توییتر ۵۰ درصد کاهش یافته است

درآمدهای تبلیغاتی توییتر ۵۰ درصد کاهش یافته است

ایلان ماسک در توییت جدیدی اعلام کرد درآمدهای تبلیغاتی توییتر ۵۰ درصد کاهش یافته است

به گفته ایلان ماسک، توییتر هنوز هم بیشتر از آنچه که به دست می آورد، پول خرج می کند. در ساعات اولیه صبح شنبه، این میلیاردر حوزه فناوری در توییتی نوشت که این شرکت به دلیل کاهش ۵۰ درصدی درآمد تبلیغاتی و بار سنگین بدهی، از یک جریان نقدی منفی مداوم رنج می برد. ماسک اظهار داشت: «قبل از اینکه از هر چیز دیگری لذت ببریم، باید به جریان نقدی مثبت رسید.»

این اعتراف در همان هفته ای صورت گرفت که برنامه اشتراک درآمد تبلیغاتی توییتر شروع به پرداخت پول به برخی سازندگان، از جمله تعداد انگشت شماری از اینفلوئنسرها کرد. روز جمعه، ماسک همچنین ادعا کرد که این شبکه اجتماعی می‌ تواند در طول این هفته شاهد «افزایش زمان صرف شده از سوی کاربران» باشد. او همچنین قبلاً گفته بود تقریباً همه تبلیغ‌کنندگانی که پس از تصاحب او در ماه اکتبر پلتفرم را ترک کرده بودند، بازخواهند گشت.

بر اساس برآورد شرکت تحقیقاتی Sensor Tower که نتایج خود را با بلومبرگ به اشتراک گذاشته شده است. مخارج تبلیغاتی طی یک دوره دو ماهه ابتدای سال جاری با ۸۹ درصد کاهش به ۷/۶ میلیون دلار رسیده است. به گفته رویترز، توییتر به دلیل بدهی‌های ایجاد شده در زمان خرید این شبکه اجتماعی به قیمت ۴۴ میلیارد دلار توسط ایلان ماسک بایستی حدود ۱.۵ میلیارد دلار سود سالیانه پرداخت کند. این موضوعات نشان می‌دهد اقدامات تهاجمی کاهش هزینه‌های ماسک در سال گذشته برای مثبت کردن تراز مالی شرکت کافی نبوده است. همچنین مشخص می‌کند که مدیرعامل تازه منصوب شده شرکت، لیندا یاکارینو، کارش را برای بازسازی پایگاه تبلیغاتی توییتر به درستی انجام می‌دهد.

همچنین بخوانید:

منبع: engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا