بازی Diablo 4

سازندگان Diablo 4 تاکید کردند که بازی Pay-to-Win نخواهد بود

به‌تازگی کارگردان بازی Diablo 4 در اظهارات جدید خود تأکید کرد که اثر جدید شرکت بلیزارد به هیچ وجه Pay-to-Win نخواهد بود.

جو شلی، کارگردان بازی Diablo 4، به همراه یکی از همکارانش بار دیگر تأکید کردند که بازیکنان نمی‌توانند پول واقعی را برای ارتقای توانایی‌های شخصیت خود خرج کنند. وی در «بروزرسانی سه‌ماهه» جدید در وب‌سایت بلیزارد ویژگی‌های لایو سرویس قسمت چهارم مجموعه دیابلو، به ویژه بخش فصل‌ها را معرفی کرد که در آن بازیکنان، در هر فصل کار را با یک شخصیت جدید آغاز می‌کنند. شلی در این رابطه توضیح می‌دهد:

برای بازی در فصل جدید، شخصیت تازه‌ای را خلق کرده تا با استفاده از آن بتوانید، ویژگی‌ها و محتوای فصل جدید را تجربه کنید و در کنار سایر بازیکنان قرار بگیرید. این کار، همراه با محدود کردن نقاط پاراگون در Diablo IV، تضمین می‌کند که تلاش و مهارت شما تعیین‌کننده میزان قدرتمند شدن شخصیتتان خواهد بود. همچنین به بازیکنانی که فصل گذشته را از دست داده‌اند اجازه می‌دهد که بتوانند به راحتی در آن شرکت کنند. طراحی این فصل مستلزم آن است که تمام منابع مورد نیاز برای افزایش قدرت شخصیت در خود بازی باشد، بنابراین شما نمی‌توانید برای قدرتمندتر کردن شخصیت خود در Diablo IV، پول واقعی هزینه کنید.

این موضوع توسط جو پیپیورا، دستیار کارگردان بازی که جزئیات بیشتری در مورد Season Pass بازی ارائه داد، بار دیگر تکرار شد. وی در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

تکمیل چلنج‌های قسمت Season Journey موجب پیشرفت شما در Season Pass می‌شود، یک ویژگی پیشرفت جدید به سبک بتل پس که در کنار «سیزن جرنی» جلو می‌رود و بازیکنان را قادر می‌سازد تا با بازی کردن، جوایز بیشتری کسب کنند. همچنین سیزن پس دارای جوایز رایگان (اقلام تزئینی، ارز پریمیوم و بوست گیم‌پلی) و جوایز پولی (تنها اقلام تزئینی و ارز پریمیوم) خواهد بود.

براساس گفته‌های جو پیپیورا، پول درون بازی صرفاً در بخش فروشگاه Diablo 4 برای خرید اقلام تزئینی استفاده می‌شود، این گفته به معنای آن است که نسخه پولی Season Pass فقط اقلام تزئینی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد و در تقویت کاراکتر بازی نقشی ندارد. کیگن کلارک، مدیر محصول، درباره موضوع فوق اضافه کرد:

یک مسیر برای جوایز رایگان وجود خواهد داشت که تنها از طریق بازی و لول‌آپ کردن باز می‌شود و جوایز پریمیوم، هیچ قدرت یا مزیتی را نسبت به سایر بازیکنان ایجاد نخواهد کرد. رده رایگان بتل پس، بوست گیم‌پلی بازی برای تمام بازیکنان را فراهم می‌کند. در مقابل، جوایز ردیف پرمیوم بر روی زیباسازی کاراکتر بازی تمرکز دارد و محتوای ارزشمندی را در قالب اقلام تزئینی ارائه می‌دهد.

کیگن کلارک در رابطه با فروشگاه این بازی اظهار داشت:

فروشگاه بازی اقلام تزئینی را با ارز پریمیوم به فروش می‌رساند. اقلام تزئینی به بازیکنان گزینه های بیشتری برای شخصی سازی ظاهر بصری کاراکتر خود می‌دهد. هر چیزی که در این فروشگاه ارائه می‌شود، برتری مستقیم یا غیرمستقیم نسبت به سایر بازیکنان در گیم‌پلی بازی ایجاد نمی‌کند. بنابراین در حالی که بسیاری از این‌ها ممکن است مانند تجهیزاتی قدرتمند به نظر برسند اما هیچ آمار خاصی درون بازی نخواهند داشت.

تلاش‌های این شرکت برای اطمینان دادن به بازیکنان مبنی بر اینکه راهی برای خرید ارتقاهای درون بازی با پول واقعی وجود نخواهد داشت، می‌تواند ناشی از نتیجه مستقیم پاسخ منفی کاربران به بازی موبایلی Diablo Immortal باشد که به دلیل ادعاهایی مبنی بر «Pay-to-Win» بودن بازی با واکنش‌های شدید روبه‌رو شد. Diablo Immortal در 2 ژوئن برای تلفن‌های هوشمند iOS و Android و به عنوان یک نسخه بتا برای پی‌سی منتشر شد اما به سرعت با استقبال منفی به دلیل تمرکز شدید آن بر روی تراکنش‌های درون بازی، مواجه شد. این موضوع شامل گزارشی بود که در زمان عرضه اثر یاد شده منتشر شد و محاسبه شده بود که ارتقای کامل یک شخصیت در بازی ممکن است تا 110 هزار دلار برای بازیکنان هزینه داشته باشد.

بازی Diablo 4 یک عنوان جهان‌باز نقش آفرینی است که دنباله مستقیم نسخه سوم (عرضه شده در سال 2013) محسوب می‌شود. هنوز تاریخ دقیقی برای زمان عرضه این اثر مشخص نشده است اما با توجه به اطلاعات منتشر شده، Diablo 4 در سال 2023 در دسترس کاربران پی‌سی، ایکس باکس سری ایکس/ سری اس و پلی استیشن 5 قرار خواهد گرفت.

همچنین بخوانید:

منبع: VGC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا