عملکرد گوشی‌های شیائومی

شیائومی برای امتیاز بالاتر در بنچمارک، در عملکرد گوشی‌های خود دست برده است

به نظر می‌رسد شیائومی برای کسب امتیاز بالاتر در برخی اپلیکیشن‌های به خصوصی از بنچمارک‌ها در عملکرد گوشی‌های خود دست برده و آنها را دستکاری کرده است. گزارش جدیدی در این باره منتشر شده که به تشریح آن می‌پردازیم.

اولین خبرها درباره دستکاری عملکرد گوشی‌های شیائومی از تو‌ئیت‌های یک توسعه‌دهنده در GeekBench (یکی از پلتفرم‌‌های معروف بنچمارک) به نام جان پوول منتشر شد. در آن توئیت‌ها، پوول اعلام کرد که گوشی‌های غول فناوری چینی بر اساس نوع اپلیکیشن و شناسه آن، در عملکرد خود تغییر ایجاد می‌کنند؛ به عبارت دیگر، عملکرد گوشی‌ها به نوع اپلکیشنی که در حال اجراست، بستگی دارد. پوول در حین استفاده از برنامه‌های بنچمارک، از یک شیائومی 11 استفاده می‌کرد و متوجه شد که امتیازات گیک‌بنچ هنگامی که از یک اپلیکیشن خاص (بازی فورتنایت) استفاده می‌کند با وقتی که ورژن دیگری از آن را اجرا می‌کند، متفاوت است.

در تست تک هسته‌ای هنگام اجرای یک برنامه خاص، امتیاز دستگاه وقتی از ورژن دیگری به غیر از نسخه معمول آن، استفاده شد تقریباً چیزی حدود 30 درصد افت داشته است. در عین حال، در تست چندهسته‌ای نیز امتیاز دستگاه هنگام استفاده از ورژن متفاوتی از یک اپلیکیشن خاص تقریباً با 15 درصد کاهش کارایی و عملکرد روبرو است. او حتی یک مقایسه میان دو آزمایش با دو ورژن گوناگون از یک اپلیکیشن در وبسایت گیک‌بنچ به اشتراک گذاشته است. همچنین باید گفت که این تنها باری نیست که در عملکرد گوشی‌های شیائومی دستکاری صورت گرفته است.

ظاهراً این مورد تنها در خصوص ورژن‌های مختلف از یک اپلیکیشن خاص مثل فورتنایت رخ نداده است؛ گویا چنین دستکاری در عملکردی را می‌توان در بازی Genshin Impact نیز مشاهده کرد. این بدان معناست که شیائومی در گوشی‌های یک شناسه‌یاب ایجاد کرده است تا بدین صورت بتواند به امتیازها خام بالاتری در بنچمارک‌های مختلف دست یابد اما در سناریوهای واقعی، این سطح عملکرد به طرز قابل توجهی افت خواهد داشت.

همچنین بخوانید:

منبع: GizMochina

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا