عرضه اجباری بازی‌ها برای سری اس

توسعه‌دهندگان خواستار عدم عرضه اجباری بازی‌ها برای ایکس‌باکس سری اس هستند

در جدیدترین اخبار صنعت گیم مطلع شدیم که توسعه‌دهندگان خواستار عدم عرضه اجباری بازی‌ها برای ایکس‌باکس سری اس هستند.

یان مک‌لور (Ian Maclure)، طراح VFX در استودیوی مستقل Bossa Studios استدلال می‌کند که کنسول سطح پایه مایکروسافت Xbox Series S پتانسیل بازی‌های نسل جدید را محدود می‌کند. وی در توییتر مدعی شد که کنسول ایکس‌باکس سری اس که به عنوان پیشنهاد اقتصادی مایکروسافت برای نسل جدید به بازار عرضه شده، به‌طور کلی باعث عقب ماندن نسل جدید بازی‌های ویدیویی می‌شود و این مسئله برای خیلی از بازی‌سازها مشکل‌ساز شده است. از طرفی جف گرستمن، ژورنالیست صنعت بازی در بحث توییتری خود با مک‌لور توضیح داده است:

بیشتر این بازی‌ها برای پی‌سی نیز عرضه خواهند شد و در حال حاضر باید برای کانفیگ‌های مختلفی از سیستم‌های کامپیوتری آماده شوند.

با این حال یان مک‌لور سال گذشته روی بازی I Am Fish at Bossa برای پی‌سی و کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس / سری اس مشغول به کار بود، معتقد است:

علت اینکه این روزها زیاد این موضوع را می‌شنویم، این است بسیاری از توسعه‌دهندگان در سال گذشته طی جلساتی متعدد به صورت ناامیدانه خواستار عدم عرضه اجباری بازی‌ها برای ایکس‌باکس سری اس هستند. استودیوها یک چرخه توسعه را پشت سر گذاشته‌اند که در آن ایکس‌باکس سری اس تبدیل به یک مشکل در این چرخه شده است. در شرایطی که اکثر بازی‌ها با در نظر گرفتن سخت‌افزار کنسول‌های جدید توسعه داده می‌شوند، بازیسازان نمی‌خواهند یک چرخه توسعه جداگانه را برای این کنسول تکرار کنند

توییت‌هایش اوایل امروز در دسترس عموم قرار گرفت اما از آن زمان محافظت شده‌اند تا فقط فالوورهای تایید شده بتوانند آن‌ها را مشاهده کنند. کنسول ایکس‌باکس سری اس با قیمت 300 دلاری خود به طور قابل توجه‌ای از ایکس‌باکس سری ایکس 500 دلاری ارزان‌تر است که به لطف مشخصات پایین‌ترش بازی‌ها را با رزولوشن 1440p به جای 4K ارائه می‌دهد.

در خبری که اخیرا درباره عدم وجود آپشن‌های تنظیم عملکرد بازی Gotham Knights و قفل شدن آن در نرخ 30 فریم بر ثانیه منتشر شده بود، مهم‌ترین دلیل تصمیم سازندگان به‌گفته‌ی لی دوولند( Lee Devonald)، طراح فنی کاراکترها در استودیو راک‌استدی، کنسول ایکس‌باکس سری اس بوده است. وی از طریق رسانه Gamerant اعلام کرد:

کاش گیمرها معنی واقعی 60 فریم بر ثانیه را از نظر همه چیزهایی که باید از دست بدهند تا بازی را با این سرعت اجرا کنند، بدانند. به خصوص با در نظر گرفتن این که ما یک کنسول نسل فعلی داریم که خیلی بهتر از نسل گذشته نیست.

او در پاسخ به سوالی درباره تنگنای سخت‌افزاری، به پردازنده گرافیکی ایکس‌باکس سری اس شاره می‌کند و تأکید دارد که بازی‌های مولتی پلتفرم مجبورند تا براساس ضعیف‌ترین سخت‌افزار موجود در میان کنسول‌ها بهینه‌سازی شوند. لی دوونالد در ادامه ادعا کرد که نسل کاملی از بازی‌ها وجود دارد که با آن کنار گذاشته شده‌اند؛ چراکه مایکروسافت اصرار دارد که اصرار بازی‌ها هم بر روی ایکس‌باکس سری ایکس و هم بر روی ایکس‌باکس سری اس عرضه شوند.

همچنین الکساندر باتاگلیا از رسانه Digital Foundry در ماه می ادعا کرد که از برخی توسعه‌دهندگان شنیده است که آن‌ها از محدودیت حافظه‌ی کنسول ایکس‌باکس سری اس در ساخت بازی‌های خود بسیار ناراضی هستند. وی اظهار داشت:

ما از چند توسعه‌دهنده شنیده‌ایم که به نوعی احساس می‌کنند که ایکس‌باکس سری اس گاهی اوقات کمی دردسرساز می‌باشد، قدرت پردازنده یا پردازنده گرافیکی در این بخش ملاک نیست و این حافظه کنسول است که مشکل‌ساز است.

علیرغم انتقاد برخی از توسعه‌دهندگان، تخمین زده می‌شود که کنسول ایکس‌باکس سری اس در سال عرضه اول کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت مجموع فروش آن حتی از نسخه قوی‌تر ایکس‌باکس سری ایکس نیز فراتر خواهد رفت. با ما همراه باشید در صورت انتشار اطلاعات جدید پیرامون این خبر بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

همچنین بخوانید:

منبع: VGC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا