عرضه انحصاری Star Wars Jedi: Survivor

عرضه انحصاری Star Wars Jedi: Survivor برای کنسول‌های نسل نهمی مزیت‌های زیادی دارد

عرضه انحصاری Star Wars Jedi: Survivor برای کنسول‌های نسل نهمی مزیت‌های زیادی از جمله «نقشه‌های بسیار بزرگ‌تر و پرجزئیات‌تر» دارد.

الکترونیک آرتز یکی از اولین ناشران بزرگی می‌باشد که انتقال خود را به نسخه‌های نسل فعلی سرعت بخشیده است؛‌ به طوری که بازی Dead Space ماه گذشته انتشار نسخه‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان را کنار گذاشت و زمانی که Star Wars Jedi: Survivor در آوریل عرضه شود نیز همین کار را انجام خواهد داد. حال سوالی که ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده، این است که چرا دقیقاً با وجود در دسترس بودن کنسول‌های نسل قبل، چنین تصمیمی گرفته شد؟

استودیو ریسپاون اینترتینمنت اخیراً در حین صحبت با مجله PLAY (از طریق MP1st) به همین موضوع اشاره کرد. استیگ آسموسن، کارگردان Star Wars Jedi: Survivor، توضیح داد با توجه به اینکه بازی برای سیستم‌های نسل قدیمی بهینه نشده بود، توسعه‌دهندگان با عرضه انحصاری این اثر برای کنسول‌های نسل نهمی توانستند «نقشه‌های بسیار بزرگ‌تری خلق کنند». وی در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

شما مزایای سخت افزار قدرتمندتر را در سرتاسر Survivor تجربه خواهید کرد. در پایان، ما به سرعت یاد گرفتیم که می‌توانیم از پردازنده‌های سریع‌تر، حافظه بزرگ‌تر/سریع‌تر، زمان بارگذاری بهتر و غیره برای ایجاد نقشه‌های بسیار گسترده‌تر با جزئیات بیشتر، تراکم بیشتر، تنوع دشمن/NPC گسترده‌تر و دقت عمل کلی استفاده کنیم. این ویژگی‌ها کاملاً با روشی که ما می‌خواستیم بازی را پیش ببریم همخوانی داشت. ما نمی‌خواستیم کاری را که در بازی اول انجام دادیم را کنار بگذاریم، زیرا با استقبال خوبی مواجه شد اما می‌خواستیم این تجربه را توسعه دهیم/تقویت کنیم. نسل جدید کنسول‌ها به ما این امکان را می‌دهد که دقیقاً همین کار را انجام دهیم و من معتقدم که به یک تجربه واقعی نسل جدید در جهان جنگ ستارگان منجر خواهد شد.

استیگ آسموسن همچنین در مورد نسخه ارتقاء یافته Star Wars Jedi: Fallen Order برای پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس/ سری اس صحبت کرد و اظهار داشت که اگرچه استودیو ریسپاون اینترتینمنت به دلایل فنی تصمیم بگرفت تا قابلیت ری تریسینگ را به این اثر اضافه نکند اما همین موضوع کمک کرد تا نحوه استفاده از قابلیت ری تریسینگ در قسمت دوم این مجموعه را پیدا کنند. وی درباره این موضوع بیان کرد:

Star Wars Jedi: Fallen Order میدان اثبات خوبی بود در حالی که ما در حال بررسی چگونگی ارتقای Survivor بودیم. ما در واقع قابلیت ری تریسینگ را برای نسخه جدید این مجموعه در نظر گرفتیم اما این فرآیند به ما کمک کرد تا مشخص کنیم که چگونه می‌خواهیم به ری تریسینگ در نسخه اصلاح شده موتور گرافیکی Unreal 4 engine خود نزدیک شویم.

در بازی Star Wars Jedi: Survivor شما اینبار رسماً به عنوان یک جدای انتخاب می‌شوید و اکنون دیگر یک پاداوان Cal Kestis نیستید. داستان این اثر تقریباً پنج سال پس از وقایع نسخه اول بازی روایت می‌شود؛ به طوری که این اثر را در جدول زمانی مشابهی مانند سریال Obi-Wan Kenobi در دیزنی پلاس قرار می‌دهد. البته این موضوع باعث گمانه زنی طرفداران نشده است. (آنتاگونیست‌های سریال اوبی وان Inquisitors هستند، گروهی از متشکل از سیث‌های شکارچی که به عنوان باس‌های سطح بالا در سراسر Fallen Order ظاهر می‌شدند.)

این بازی اخیراً توسط سازمان ESRB رتبه‌بندی شده بود که نشان می‌داد بازی در مسیر خود برای عرضه در ماه مارس قرار دارد. با این حال براساس گزارشات اخیر منتشر شده، شرکت الکترونیک آرتز و استودیو ریسپاون اعلام کردند تاریخ انتشار بازی Star Wars Jedi: Survivor که قرار بود در تاریخ 17 مارس 2023 (26 اسفند 1401) عرضه شود، به تعویق افتاده است. همانطور که این دو شرکت ناشر و توسعه‌دهنده در توییتر اعلام کردند برای اینکه این بازی به استانداردهای لازم از کیفیت مدنظر آن‌ها برسد، تاریخ عرضه تا چند هفته به عقب افتاد و مطابق برنامه‌ریزی فعلی این بازی در روز 8 اردیبهشت 1402 (28 آوریل 2023 ) در دسترس کاربران پلتفرم‌های پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری ایکس / سری اس و پی‌سی قرار خواهد گرفت. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار بیشتر در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

همچنین بخوانید:

منبع: gamingbolt

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا