متا ویژگیهای جدیدی را برای Reels اینستاگرام و فیسبوک معرفی کرد. در حال حاضر پیشی گرفتن از تیک تاک از اولویتهای اصلی کمپانی متا است.
متا مدتی است مشغول افزودن ویژگیها و ابزارهای جدیدی به Reels اینستاگرام است تا در اولین فرصت ممکن بتواند با پلتفرم تیک تاک همراه شود و از قافله آنها جا نماند. بهروزرسانیهای جدید اینستاگرام برای Reels شامل گزینههای جدید ویرایش، آپلود ویدئو با مدت زمان طولانیتر و امکان اشتراکگذاری Reelsها در فیدهایمختلف فیسبوک میباشد. این تغییرات در حالی رخ میدهد که متا، رقابت با تیک تاک را اولویت اصلی خود قرار داده است. مارک زاکربرگ گفته است جذب کاربران جوانتر که زمان خود را به طور فزایندهای صرف تیک تاک میکند، هدف اصلی شرکت ما خواهد بود «و اینکه Reels نیز به اندازه استوریها برای ما مهم خواهد بود.»
در همین راستا، Reels در اینستاگرام چندین ویژگی را دریافت میکند که مدتهاست در استور ها محبوب هستند؛ از جمله استیکرهای نظرسنجی، ایموجی و مسابقه که در طول سالهای متمادین به افزایش تعامل افراد با استوریها کمک کرده است.
این اپلیکیشن همچنین ابزارهای جدیدی را میافزاید که به کاربران این امکان را میدهد تا در تولید انواع ویدئوهای خود انعطاف بیشتری داشته باشند و خلاقیت خود را بهتر از گذشته بروز دهند. باید گفت، تولیدکنندگان محتوا از این پس میتوانند فایل صوتی خود را به محتوای خود اضافه کنند بدین ترتیب میتوان بدون نمایش دادن محتوای ویدئویی تنها صوت آن را برای مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. اینستاگرام تمپلیتهایی (قالب محتوا) را برای سهولت بیشتر در ریف کردن ویدئوهای دیگر تولیدکنندگان محتوا اضافه میکند. در نهایت، این برنامه حداکثر مدت زمان Reels را به 90 ثانیه افزایش میدهد که به هیچ وجه به ویدئوهای 10 دقیقهای که تیکتاک اخیراً خبر افزودن آنها را اعلام کرده است، نزدیک نیست اما نسبت به محدودیت 60 ثانیهای قبلی یک پیشرفت قابل توجه است.
متا در اپلیکیشن فیسبوک نیز Reels را تازه و نو میکند. این شرکت ابزارهای ویرایش جداگانهای را برای نسخه دسکتاپ اضافه میکند که از جمله آنها میتوان به بریدن ویدئوها اشاره کرد که به کمک آن تولیدکنندگان محتوا میتوانند به راحتی آن بخشی از یک ویدئوی لایو یا هر ویدئوی طولانی دیگر را بریده و آنها را به یک محتوای Reels تبدیل کنند. همچنین فیسبوک، ابزارهای صوتی و زمانبندی جدیدی برای ویرایش و انتشار آسانتر Reels از دسکتاپ دریافت میکند.
سرانجام، فیسبوک نیز از این پس پیشنهادهای بیشتری برای Reels به کاربران خود میدهد. Reels بیشتر در فیسبوک ظاهر میشوند و به مانند آنچه که در اینستاگرام تجربه کردیم این بار به آرامی Reels تمام فید فیسبوک را تصاحب خواهد کرد. این شرکت همچنین تولیدکنندگان محتوا را به ارسال متقابل Reelsهایشان به پلتفرم فیسبوک تشویق میکند.
همچنین بخوانید:
- اینستاگرام از لوگو و یک فونت جدید رونمایی کرد
- اینستاگرام نمایش ویدئوها به صورت تمام صفحه را در فید Home آزمایش میکند
منبع: Engadget