بازی‌های انحصاری سونی

مایکروسافت: بازی‌های انحصاری سونی از کیفیت بالاتری برخوردار است

به‌تازگی شرکت مایکروسافت در اظهارات جدید خود اعتراف کرد که بازی‌های انحصاری سونی از کیفیت بالاتری نسبت به عنوان آن‌ها برخوردار است.

شرکت مایکروسافت در پاسخ CMA در رابطه با خرید اکتیویژن بلیزارد، اینطور نوشته است که با توجه به جایگاه غالب و پیشتاز سونی در صنعت بازی، تلفیق استودیوهای اکتیویژن بلیزارد با ایکس‌باکس به نفع اصل رقابت در این بازار می‌باشد. مایکروسافت در این رابطه اظهار داشت:

سونی علاوه بر اینکه ارائه دهنده کنسول غالب بر بازار است، یک ناشر بازی قدرتمند نیز می‌باشد. همچنین مقیاس سونی با اکتیویژن قابل قیاس نبوده و به‌عنوان یک ناشر، نزدیک به دو برابر تجارت بازی‌های مایکروسافت است.

فرنچایزهای انحصاری فرست-پارتی سونی از جمله God of War، The Last of Us، و اخیرا خریداری شده Destiny 2، به عنوان «اسطوره‌» توصیف می‌شوند. همچنین بیش از 280 عنوان انحصاری فرست-پارتی و ترد-پارتی در سال 2021 برای پلی‌استیشن منتشر شده است که این رقم تقریباً پنج برابر این تعداد در ایکس‌باکس می‌باشد. این شرکت در ادامه قرارداد ادغام اکتیویژن بلیزارد با استودیوهای ایکس‌باکس را در زمینه فعالیت‌های ضد رقابت طلبی، بی‌تأثیر دانسته و اذعان دارد که سونی بازی‌های انحصاری بیشتر و باکیفیت‌تری نسبت به ایکس‌باکس دارد. در اظهارات مایکروسافت آمده است:

بازی‌های انحصاری فرست-پارتی سونی و نینتندو جزو پرفروش‌ترین بازی‌های اروپا و سراسر جهان محسوب می‌شوند. محتوای انحصاری فعلی سونی شامل عناوین شخص اول برجسته ای مانند The Last of Us، Ghost of Tsushima، God of War و Spiderman است.

مایکروسافت ادعا می‌کند که سونی، با ناشران ترد-پارتی هماهنگی‌هایی انجام داده است تا آن‌ها را مستلزم به عدم انتشار آثارشان بر روی پلتفرم‌های دیگر از جلمه ایکس‌باکس کند که به عنوان نمونه شامل بازی‌هایی نظیر Final Fantasy 7 Remake، Bloodborne، Final Fantasy 16 و بازسازی Silent Hill 2 می‌شود. همچنین ادعا می‌شود که انحصاری‌های کنسول درصد بیشتری از فروش جهانی بازی‌های پلی‌استیشن را نسبت به ایکس‌باکس تشکیل می‌دهند، هرچند ارقام مربوط به این موضوع حذف شده‌اند.

شرکت مایکروسافت معتقد است «CMA به اشتباه نینتندو سوییچ را برای خانواده‌ها توصیف کرده است. چنین توصیفی این واقعیت را نادیده می‌گیرد که بازی‌های ویژه مخاطبان بزرگسال زیادی در سوییچ عرضه می‌شوند که به‌صورت فعال در بسترهایی مانند یوتیوب تبلیغ می‌شوند. استفاده نینتندو از نوآوری نباید این واقعیت را کاهش دهد که هنوز هم تجربه کنسولی را ارائه می‌دهد و با ایکس‌باکس و سونی رقابت می‌کند. نینتندو توانسته است این کار را بدون حضور Call of Duty روی پلتفرم خود با موفقیت انجام دهد.

شما می‌توانید نظرات خود درباره اظهارات مایکروسافت برای ما بنویسید. همچنین با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار بیشتر در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

همچنین بخوانید:

منبع: eurogamer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا