جریمه ۲ میلیارد دلاری اپل

جریمه ۲ میلیارد دلاری اپل به دلیل نقض قوانین ضدانحصار توسط اتحادیه اروپا

در جدیدترین اخبار منتشر شده در صنعت فناوری مطلع شدیم که جریمه ۲ میلیارد دلاری اپل به دلیل نقض قوانین ضدانحصار توسط اتحادیه اروپا به ثبت رسید.

براساس گزارش منتشر شده توسط رسانه CNN مطلع شدیم که اتحادیه اروپا در بیانیه جدید خود به صورت رسمی اعلام کرد که پس از انجام تحقیقات مفصل به این نتیجه رسیده است که اپل نمی‌گذارد توسعه‌دهندگان اپ‌های استریم موسیقی به طور کامل به کاربران iOS اجازه دهند تا از سرویس‌های اشتراک موسیقی ارزان‌تر و جایگزین در خارج از اپ استور استفاده کنند. بنابراین کمیسیون اروپا، اپل را به دلیل نقض قوانین ضدانحصار ۱.۸۴ میلیارد یورو (تقریباً معادل ۲ میلیارد دلار) جریمه می‌کند. این تصمیم در نتیجه شکایتی صادر شده است که اسپاتیفای در سال ۲۰۱۹ آن را آغاز کرده بود.

مارگرت وستاگر، رئیس رقابت و دیجیتال اتحادیه اروپا، اظهار داشت که اپل از موقعیت غالب خود به عنوان توزیع کننده برنامه‌های پخش موسیقی سوء‌استفاده کرده است و افزود که در نتیجه، مصرف‌کنندگان اروپایی «انتخاب آزاد در مورد مکان، چگونه و در کجا به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهند را ندارند.

آن‌ها با ایجاد محدودیت برای توسعه‌دهندگان در زمینه اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان پیرامون سرویس‌های موسیقی ارزان‌تر و جایگزین در خارج از اکوسیستم اپل، چنین کاری را انجام داده‌اند. این رویه تحت مقررات ضدانحصار اتحادیه اروپا غیرقانونی است، بنابراین ما امروز اپل را بیش از ۱.۸ میلیارد یورو جریمه می‌کنیم.» به عنوان مثال، توسعه‌دهندگان مجاز نیستند کاربران iOS را در مورد تفاوت قیمت اشتراک‌های درون برنامه‌ای و اشتراک‌هایی که برای همان سرویس پخش در یک وب‌سایت در دسترس هستند، اطلاع دهند.

جریمه ۲ میلیارد دلاری اپل

کمیسیون اروپا در ادامه اظهارات خود بیان کرد که در تعیین این جریمه مدت زمان و شدت نقض قوانین را مدنظر قرار داده، و همچنین بزرگی بازار و درآمدهای اپل را ملاحظه کرده است. علاوه‌بر این، به نظر می‌رسد ارائه اطلاعات نادرست توسط اپل در پروسه این تحقیقات نیز در تعیین جریمه تأثیرگذار بوده است.

اپل پاسخ داد که تصمیم کمیسیون اروپا علیرغم عدم کشف شواهد معتبر از آسیب مصرف‌کننده و نادیده گرفتن واقعیت‌های بازاری که در حال رونق، رقابت و رشد سریع می‌باشد، اتخاذ شده است. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها در فروشگاه اپلیکیشن اپل «در یک زمین بازی با هم رقابت می‌کنند».

در ادامه اپل می‌گوید اسپاتیفای بر بازار استریم موسیقی غالب است و بخش بزرگی از موفقیت خود را مدیون اپ استور است. مالک فروشگاه اپلیکیشن‌های آیفون ادعا می‌کند که اسپاتیفای هزینه‌ای به اپل نمی‌پردازد، چون از فروش اشتراک در اپ خود اجتناب می‌کند. همچنین این شرکت اظهار داشت، واقعیت این است که مصرف‌کنندگان اروپایی امروز بیش از هر زمان دیگری قدرت انتخاب دارند. این شرکت مدعی است که تصمیم امروز صرفاً جایگاه غالب یک شرکت موفق اروپایی را در بازار استریم موسیقی تحکیم می‌کند. بنابراین آن‌ها قصد دارد برای جریمه اعتراض کند.

همچنین اپل یادآور شده است که به‌زودی تغییرات لازم برای تبعیت از قانون بازارهای دیجیتال (DMA) را اجرایی می‌کند، و باور دارد که جریمه امروز تلاشی از سوی کمیسیون اروپا برای اعمال DMA پیش از تبدیل‌شدن آن به یک قانون رسمی است، چرا که این قانون به ادعای اپل هنوز رسماً جای پای خود را در قوانین رقابت محکم نکرده است. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین ما نیز می‌توانید نظرات و پیش‌بینی‌های خود درباره جریمه ۲ میلیارد دلاری اپل و درخواست تجدیدنظر این شرکت با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا