تبلیغات در ایکس

ایلان ماسک خطاب به تبلیغات کنندگان در ایکس: به جهنم بروید!

براساس گزارشات جدید منتشر شده ایلان ماسک ایلان ماسک به شرکت‌هایی که تبلیغات خود را در ایکس متوقف کرده‌اند گفته است که «به جهنم بروید!».

همانطور که در جریان هستید ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس، اخیراً پست‌های جنجالی منتشر کرده است که در آن‌ها با تئوری‌های توطئه یهود‌ستیزانه موافقت شده، از برتری سفیدپوستان حمایت کرده و به مبارزه با اتحادیه ضد‌افترا ادامه داده است. به دنبال این پست‌ها، ظاهراً اپل، IBM وشرکت‌های دیگر تصمیم گرفته‌اند تا تبلیغات خود را از ایکس خارج کند. در همین راستا اعلام شد که شبکه اجتماعی ایکس که در گذشته با نام توییتر شناخته می‌شد، ممکن است تا پایان سال جاری میلادی ۷۵ میلیون از درآمد خود را به خاطر انصراف تبلیغ‌دهندگان از دست بدهد؛ زیرا ده‌ها برند بزرگ کمپین‌های بازاریابی خود را پس از تایید مالک آن، ایلان ماسک، در این ماه متوقف کردند.

حال براساس گزارش منتشر شده توسط رسانه The Verge مطلع شدیم که ایلان ماسک در کنفرانس DealBook با خنده‌های عصبی و مجموعه‌ای از شوخی‌ها در مورد خودش و شرکت‌هایش روی صحنه رفت اما این مصاحبه به سرعت به موضوع جدی‌تر پست‌های یهودستیزانه اخیر ماسک در ایکس (توئیتر سابق) تبدیل شد و این موضوع که آیا شرکت او می‌تواند از تحریم تبلیغ‌کنندگان جان سالم به در ببرد یا خیر. در این مورد، ماسک به طور متناوب معذرت‌خواهی و گاهی اوقات سرکشی و اشتباهات خود را تصدیق می‌کرد، سپس تمام تلاش خود را کرد تا تبلیغ کنندگان را از خود دور کند. با اشاره به «باب ایگر»، مدیرعامل دیزنی که اخیراً گفته بود دوست ندارد دیزنی به ماسک وابستگی داشته باشد، اظهار داشت:

اگر کسانی قصد دارند با تبلیغات از من باج خواهی کند، با پول از من باج خواهی کند، به جهنم بروید! پیغام من واضح است؟ امیدوارم که این‌گونه باشد.

ماسک سپس در این رابطه که اگر تبلیغ‌کنندگان به این پلتفرم برنگردند گفت که «تحریم‌های تبلیغاتی شرکت را از بین می‌برد.» او به‌گونه‌ای به این موضوع پرداخت که ظاهراً تسلیم شده و ایکس را به عنوان یک شهید و تبلیغ‌کنندگان را به عنوان دشمن آن تصور کرده است. او در اظهارات خود در رابطه با این موضوع بیان کرد:

تمام افراد روی زمین این موضوع را می‌دانند. ما از بین خواهیم رفت و دلیل آن تحریم تبلیغاتی خواهد بود.

سازمان ناظر بر رسانه‌های Media Matters ابتدا گزارشی منتشر کرد که در آن گفته‌شده بود تبلیغات ایکس در کنار محتوای یهودستیزانه نشان داده می‌شود. پس از انتشار این گزارش، بیش از ۱۰۰ برند از جمله اپل، دیزنی و IBM خرید تبلیغات در ایکس را متوقف کردند و همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد اوایل این هفته نیویورک تایمز در گزارشی بیان کرده بود که ایکس احتمالاً به خاطر انصراف تبلیغ‌دهندگان، تا ۷۵ میلیون دلار از درآمد خود را از دست می‌دهد.

ماسک به‌طور خاص از زمانی که با یک کاربر که ادعا داشت یهودیان از سفید‌پوستان متنفر هستند موافقت کرد، با انتقادات شدیدی روبرو شد. وی در ادامه گفت:

من نباید در گذشته به آن یک نفر پاسخ می‌دادم. او رسانه‌ها را مقصر دانست که قبل از عذرخواهی شفاف‌سازی‌های او را پوشش نداده اند. اساساً من یک اسلحه پر را به کسانی دادم که از من متنفرند، و مسلماً به کسانی که یهودستیز هستند، و از این بابت بسیار متاسفم. منظورم این نبود.

به دنبال این گفته‌ها، «لو پاسکالیس»، مؤسس مشاوره بازاریابی AJL Advisory و رئیس سابق رسانه‌های جهانی در بانک آمریکا طبق گزارش رویترز، گفت که اقدامات ماسک علیه تبلیغ‌کنندگان «فصل پایانی» برندهایی خواهد بود که با ایکس تجارت دارند. او گفت که تبلیغ‌کنندگان ایکس نظرات ماسک را فراموش نخواهند کرد.

با این حال کمی بعد اخبار جدید منتشر شد که پیامدهای اظهارات اخیر ایلان ماسک را در پیش داشت؛ براساس گزارش نیویورک تایمز، تبلیغ‌کنندگان اعلام کرده‌اند که فعلاً قصد ندارند خرید تبلیغات ایکس را به این زودی‌ها ادامه دهند، زیرا مالک آن، یعنی ایلان ماسک با توهین به برندها گفت که در این پلتفرم هزینه نکنند.

طبق این گزارش، حداقل نیمی از آژانس‌های بازاریابی اعلام کرده‌اند برندهایی که آن‌ها نمایندگی می‌کنند، درباره توقف تبلیغات در ا‌یکس مصمم هستند و برندهای دیگری نیز به تبلیغ‌کنندگان توصیه کرده‌اند که از ارسال هرچیزی در این شبکه اجتماعی خودداری کنند. به گفته این شرکت‌ها برخی از شرکت‌هایی که طی هفته‌های گذشته خرید تبلیغات ایکس را به‌طور موقت متوقف کرده‌اند، احتمالاً برای همیشه از این تصمیم پیروی خواهند کرد و اظهارات آقای ماسک هیچ انگیزه‌ای برای بازگشت آن‌ها به ایکس ایجاد نکرده است. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما نیز می‌توانید نظرات خود را درباره مباحث مطرح شده با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا