طرح اشتراکی جدید ایکس

ایلان ماسک: بزودی دو طرح اشتراکی جدید به ایکس اضافه می‌شود

در جدیدترین اخبار صنعت تکنولوژی مطلع شدیم که ایلان ماسک به صورت رسمی تأیید کرد که بزودی دو طرح اشتراکی جدید به ایکس اضافه خواهد شد.

براساس گزارش منتشر شده توسط خبرگزاری رویترز مطلع شدیم که ایلان ماسک به صورت رسمی اعلام کرد که بزودی دو سطح اشتراکی جدید برای ایکس (توییتر سابق) راه‌اندازی خواهد شد تا گزارش‌های قبلی در مورد پولی‌شدن این شبکه اجتماعی را تأیید کند.

همانطور که اعلام ش، براساس پست جدید ماسک در ایکس، دو سطح جدید اشتراک Premium بزودی برای این شبکه اجتماعی راه‌اندازی خواهد شد. یکی از این سطح‌ها با هزینه‌ای کمتر از برنامه فعلی ۸ دلار در ماه ارائه خواهد شد که البته شامل تبلیغات می‌شود. سطح دیگر گران‌تر خواهد بود و علاوه بر ارائه تمام ویژگی‌ها، تبلیغات نیز در آن حذف شده است. میلیاردر مالک ایکس به قیمت این سطوح جدید هیچ اشاره‌ای نکرده است.

در اخبار دیگر هم راستا با این موضوع، گزارشی منتشر شد که ادعا می‌کرد کاربران جدید احتمالا برای تعامل با سایر کاربران ایکس باید سالانه ۱ دلار پرداخت کنند. با این حال اعلام شد که این مخصوص کاربران جدید است؛ بنابراین اگر کاربر طولانی قدیمی ایکس هستید، نگران نباشید؛ چراکه حساب‌های موجود مشمول در حال حاضر هیچ هزینه‌ای نمی‌شوند.

اگر کاربری بخواهد در کشورهای نیوزیلند و فیلیپین عضو ایکس (توییتر سابق) شود، باید سالانه ۱ دلار هزینه بپردازد. به باور این شبکه اجتماعی، این رویکرد می‌تواند باعث کاهش بات‌ها شود. البته باید به این موضوع اشاره کرد که اگر کاربری تنها به‌دنبال خواندن توییت‌ها (یا پست‌ها) باشد، هزینه‌ای پرداخت نخواهد کرد. اگر این طرح به کشورهای دیگر راه پیدا کند، کاربران ایرانی جدید ایکس با مشکل مواجه می‌شوند و تنها قادر به مشاهده توییت‌ها خواهند بود.

ین طرح اشتراکی که بخشی از برنامه «Not A Bot» محسوب می‌شود، در این دو کشور به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است. به گفته ایکس، این برنامه می‌خواهد اسپم، دستکاری پلتفرم و فعالیت بات‌ها را در این شبکه اجتماعی کاهش دهد. علاوه‌ بر این، کاربران جدید نسخه وب ایکس در نیوزیلند و فیلیپین باید حساب خود را از طریق شماره تلفن تأیید کنند.

ایلان ماسک پس از آنکه در اکتبر ۲۰۲۲ این پلتفرم را تصاحب کرد، تلاش کرده است تا با گرفتن هزینه اشتراک از کاربران و با جلب نظر تبلیغ‌کنندگانی که پس از اخراج بیشتر کارمندان ماسک و انحلال تیم‌های نظارت محتوا، خرید تبلیغات را متوقف کردند، درآمد را افزایش دهد. ایلان ماسک در آن زمان اذعان داشت که این پلتفرم به درآمد آسیب وارد کرده و فعالان را به دلیل فشار به تبلیغ‌کنندگان سرزنش کرده است.

در اوایل این ماه میلادی نیز رویترز در گزارشی گفته بود که از زمان تصاحب ماسک، درآمد تبلیغاتی این شرکت دائماً کاهش یافته است. بنابراین جای تعجبی وجود ندارد که ماسک با رویکردهای جدیدی به‌دنبال تقویت درآمد شرکت باشد.

درحال‌حاضر یاکارینو به‌عنوان مدیرعامل ایکس در تلاش است تا تبلیغ‌کنندگان سابق این پلتفرم را دوباره جذب کند و برای تحقق این امر، سعی می‌کند تا آمار جذابی درباره آن منتشر کند. اوایل این ماه یاکارینو گفته بود که ایکس حدود ۲۴۵ میلیون کاربر فعال روزانه و ۵۰۰ میلیون پست روزانه دارد. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما نیز می‌توانید نظرات و پیش‌بینی‌های خود را درباره افزودن طرح اشتراکی جدید به پلتفرم ایکس برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا