ویژگی جدید اینستاگرام

ویژگی جدید اینستاگرام کاربران نوجوان را به ترک شبکه‌اجتماعی و خوابیدن تشویق می‌کند

در جدیدترین اخبار منتشر شده در صنعت تکنولوژی مطلع شدیم که ویژگی جدید اینستاگرام کاربران نوجوان را به ترک شبکه‌اجتماعی و خوابیدن تشویق می‌کند.

براساس گزارش منتشر شده توسط رسانه Techcrunch مطلع شدیم که شرکت متا روز پنجشنبه به صورت رسمی اعلام کرد اینستاگرام برای اکانت‌های نوجوانان به منظور محدود کردن زمان حضورشان در این اپلیکیشن، ویژگی جدید اینستاگرام را معرفی می‌کند. با وجود این ویژگی، زمانی که یک نوجوان در اواخر شب بیش از ۱۰ دقیقه مشغول بررسی ریلزها یا پیام‌های شخصی باشد، اینستاگرام آن‌ها را تشویق می‌کند که برنامه را ببندند و بخوابند.

در ویژگی جدیدی اینستاگرام، کاربران نوجوان اعلامیه‌ای را با عنوان «وقت استراحت است؟» دریافت می‌کنند که در آن نوشته شده است «داره دیر میشه. در نظر بگیرید که اینستاگرام را برای شب ببندید.»

همانطور که اعلام شد اینستاگرام در ایمیلی به TechCrunch تأیید کرد که این پیغام پس از ساعت ۱۰ شب نمایش داده خواهد شد. همچنین پیغام مربوط به این ویژگی به طور خودکار نمایش داده می‌شود و نمی‌توان آن را غیرفعال یا خاموش کرد. البته همیشه گزینه‌ای وجود دارد که با کمک آن نوجوانان می‌توانند پیغام نمایش داده شده را رد کنند و به استفاده از برنامه ادامه دهند. تیک تاک در ماه مارس گذشته ویژگی مشابهی را ارائه کرده بود که به کاربران یادآوری می‌کند گوشی خود را کنار بگذارند و بخوابند.

این ویژگی جدید اینستاگرام به قابلیت‌هایی با هدف کاهش زمان استفاهده کاربران نوجوان و تشویق آن‌ها به ترک شبکه‌اجتماعی و خوابیدن می‌پوندد؛ این برنامه در گذشته دارای یک ویژگی «Take a Break» بود که به نوجوانان یادآوری‌های می‌کرد که استراحت منظم پس از مدتی استفاده از اینستاگرام داشته باشند و یک ویژگی «Quiet Mode» که به نوجوانان امکان می‌دهد اعلان‌ها را بی صدا کنند و به دیگران اطلاع دهند که برای مدتی در دسترس نیستند.

هفته گذشته نیز متا اعلام کرد که قصد دارد به طور خودکار نوع محتوایی را که نوجوانان می توانند در اینستاگرام و فیس بوک ببینند محدود کند. حساب‌های نوجوانان به‌طور خودکار از دیدن محتوای مضر مانند پست‌هایی در مورد آسیب به خود، خشونت گرافیکی و اختلالات خوردن محدود می‌شوند.

ویژگی‌های جدید ایمنی نوجوانان در حالی ارائه می‌شوند که متا با فشار قانونی برای انجام کارهای بیشتر برای محافظت از کودکان مواجه است. این شرکت قرار است در ۳۱ ژانویه در سنا در مورد ایمنی کودکان شهادت دهد. مدیران ایکس (توئیتر سابق)، تیک‌تاک و دیسکورد نیز شهادت خواهند داد. انتظار می‌رود اعضای کمیته مدیران شرکت‌ها را در مورد ناتوانی پلتفرم‌هایشان در محافظت از کودکان آنلاین تحت فشار قرار دهند.

علاوه بر این، بیش از ۴۰ ایالت از متا شکایت کرده‌اند و ادعا می‌کنند که برنامه‌های این شرکت به مشکلات سلامت روانی کاربران جوان کمک می‌کند. متا همچنین درخواست رسمی دیگری برای اطلاعات (RFI) از تنظیم‌کننده‌های اتحادیه اروپا دریافت کرده است که به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد پاسخ این شرکت به نگرانی‌های ایمنی کودکان در اینستاگرام هستند.

اعلامیه امروز یک روز پس از آن منتشر شد که TechCrunch گزارش داد که اسناد داخلی متا در مورد ایمنی کودکان نشان می‌دهد که متا نه تنها برنامه‌های خود را عمداً برای کودکان بازاریابی کرده است، بلکه از مقدار قابل توجهی از محتوای نامناسب و صریح جنسی که بین بزرگسالان و خردسالان به اشتراک گذاشته می‌شود نیز آگاه بوده است. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. شما نیز می‌توانید نظرات خود را درباره ویژگی جدید اینستاگرام با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا