قابلیت‌های جدید بخش Reels فیسبوک

قابلیت‌های جدید بخش Reels فیسبوک معرفی شد

در هفته اخیر، قابلیت‌های جدید بخش Reels فیسبوک معرفی شد که یکی از برجسته‌ترین آنها امکان آزمایش نسخه‌های مختلف Reels برای تولیدکنندگان محتوا بود.

بنا به گزارش The Verge، ضمن معرفی قابلیت‌های جدید بخش Reels فیسبوک متا تعداد انگشت شماری از ابزارهای سازنده، از جمله ویژگی آزمایش نسخه‌های مختلف Reels را برای دیدن بهترین عملکرد هر نسخه معرفی کرد.

تولیدکنندگان محتوا در فیسبوک، تعداد انگشت شماری از ابزارهای جدید را در این پلتفرم دریافت خواهند کرد؛ از جمله آنها می‌توان به قابلیت آزمایش نحوه عملکرد Reelهای مختلف در برابر یکدیگر اشاره کرد.

قابل توجه‌ترین ویژگی جدید در فیسبوک، یک ابزار تست Reels A/B است. تست A/B یک تاکتیک رایج بازاریابی و انتشار است که در آن عناصر یک محتوا (مثلاً یک خبرنامه یا مقاله) بهینه‌سازی می‌شوند تا تولیدکنندگان ببینند کدام یک باعث تعامل بیشتر می‌شود. به عنوان مثال، در یک مقاله خبری، ناشران اغلب چندین عنوان مختلف را آزمایش می‌کنند تا ببینند خوانندگان به کدام یک بیشتر بازخورد می‌دهند.

در Reels فیسبوک نیز سازندگان می‌توانند تا چهار تصویر کوچک یا زیرنویس مختلف را برای یک ویدیو به عنوان یک محتوای آزمایشی، تنظیم کنند. با توجه به تصاویر این ویژگی، نسخه‌های مختلف به مدت 30 دقیقه به گروه‌های جداگانه‌ای از مخاطبان تولیدکننده محتوا، نمایش داده می‌شود. در پایان دوره آزمایشی، نسخه‌ای که بیشترین بازخورد را داشته باشد «برنده» می‌شود و در نمایه سازنده نمایش داده می‌شود مگر اینکه خودش آن را تغییر دهد. این ویژگی در حال حاضر در نسخه‌های تلفن همراه فیسبوک در دسترس است و متا می‌گوید که در آینده ممکن است ابزارهای هوش مصنوعی را برای تولید زیرنویس‌ها و تصاویر کوچک ارائه دهد.

متا همچنین چندین ویژگی را معرفی کرد که می‌تواند مدیریت محتوا را کمی آسان‌تر کند. در داشبورد حرفه‌ای سازندگان محتوا، آنها اکنون می‌توانند عملکرد همه پست‌هایشان را ببینند و اقداماتی مانند پنهان کردن پست‌ها از نمایه خود یا انتقال آنها به سطل زباله را انجام دهند.

تولیدکنندگان محتوا، همچنین اطلاعات بیشتری در مورد نحوه عملکرد محتوایشان در فیسبوک دریافت خواهند کرد: این پلتفرم به کاربران یک بازدید 90 روزه نسبت به 28 روز گذشته ارائه می‌دهد. سایر داده‌های جدیدی که از هر پست به سازندگان ارائه می‌شود؛ شامل نحوه عملکرد یک Reel نسبت به سایر ویدیوهای سازنده و نیز معیار حفظ بیننده است که نشان می‌دهد چه زمانی و با کدام محتوا مخاطبان کاهش یافته‌اند و تعداد بازدیدها که شامل پخش مجدد یک Reel می‌شود نیز نمایش داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا