مایکروسافت اپل گوگل

یک قرارداد قدیمی میان اپل و مایکروسافت اکنون برای گوگل دردسرساز شده است

بر اساس گزارش‌ها، مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ سعی کرده بود بینگ را به اپل بفروشد. این معامله باعث می‌شد موتور جستجوی گوگل از حالت پیش‌فرض آیفون‌ها کنار گذاشته شود.

  • طبق گزارش‌ها، مایکروسافت سعی کرده است Bing را در سال ۲۰۲۰ به اپل بفروشد.
  • با این وجود، اپل، گوگل را به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض برای آیفون، آیپد و سایر محصولات خود انتخاب کرد.
  • وزارت دادگستری ایالات متحده از قرارداد گوگل با اپل استفاده می‌کند تا نشان دهد که چگونه این غول موتورهای جستجو به طور غیرمنصفانه‌ای بر چشم‌انداز موتورهای جستجو تسلط دارد.

بر اساس گزارشی که در AndroidAuthority منتشر شده است؛ در سال ۲۰۲۰ مایکروسافت در حال مذاکره با اپل برای فروش بینگ به سازنده آیفون بود. به گفته بلومبرگ، مدیران مایکروسافت با مدیر خدمات اپل، ادی کیو، ملاقات کرده بودند تا بینگ را به شرکت کوپرتینویی معرفی کنند. اگر معامله انجام می شد، بینگ می‌توانست به عنوان جایگزین گوگل، موتور جستجوی پیش فرض در سافاری، سیری و هر جا دیگری که اپل از جستجو استفاده می‌کند، به کار گرفته شود.

گفته می‌شود که مذاکرات بین مایکروسافت و اپل ماهیت اکتشافی داشته است. این دو شرکت هرگز به مذاکرات پیشرفته‌ای برای بینگ نرسیدند. با این حال، طبق گزارش‌ها، مایکروسافت بارها و بارها تلاش کرد تا اپل را متقاعد کند که از Bing به جای جستجوگر گوگل در محصولات خود استفاده کند. ظاهراً گوگل به دلیل میلیاردها دلاری که برای استفاده از موتور جستجویش در آیفون‌ها، آی‌پدها و سایر محصولات اپل به کوپرتینویی می‌پردازد، با این شرکت همکاری مداومی داشته است. سازندگان آیفون دائماً به ادامه همکاری با گوگل مشتاق هستند.

این افشاگری با توجه به اینکه گوگل در حال حاضر به دلیل انحصار جستجو و تبلیغات جستجو با یک محاکمه ضد انحصارطلبی تاریخی در ایالات متحده مواجه است، اهمیت دارد. شکایت تنظیم شده توسط وزارت دادگستری آمریکا (DOJ)، ادعا می‌کند که گوگل در یک بازه‌ زمانی، رفتاری انحصارطلبانه و ضدرقابتی برای حذف رقیبانش داشته است.

به گفته وزارت دادگستری، زمانی که مایکروسافت پیشنهاد خرید بینگ را مطرح کرد، اپل تا سال ۲۰۲۰ از قرارداد موتورجستجوی پیش‌فرضش دستگاه‌هایش با گوگل، 4 تا 7 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. بر اساس گزارش‌ها، پولی که اپل از گوگل به جیب زده است، دلیل رد پیشنهاد خرید بینگ مایکروسافت می‌باشد.

اپل در آن زمان نمی‌دانست که بینگ قرار است به‌کارگیری از هوش مصنوعی مولد را رهبری کند. ویژگی جدید بینگ چت در موتور جستجوی مایکروسافت برای اولین بار در سال جاری از مرز ۱۰۰ میلیون کاربر روزانه فعال عبور کرد. با این حال، بینگ هنوز با بخش کسری از تجارت جستجو دست و پنجه نرم می‌کند. طبق آمار Statcounter، سهم بازار جستجوی دسکتاپ بینگ در حدود 8.6 درصد در مقایسه با سهم 84.8 درصدی گوگل است.

قرارداد اپل و گوگل در سال ۲۰۲۱ تمدید شد. ادی کیو از اپل در شهادت خود در اوایل این هفته، به این نکته اشاره کرد که این شرکت فکر نمی‌کرد فناوری بینگ در مقایسه با گوگل در زمان پیشنهاد خرید، در حد استاندارد باشد. مدیر اجرایی کوپرتینویی‌ها گفت اپل قرارداد جستجوی خود با گوگل را حفظ کرده است؛ زیرا، بهترین گزینه موجود می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا