۷۵ میلیون از درآمد ایکس

ایکس تا ۷۵ میلیون از درآمد خود را به خاطر انصراف تبلیغ‌دهندگان از دست می‌دهد

براساس گزارشات جدید منتشر شده به نظر می‌رسد که ایکس تا ۷۵ میلیون از درآمد خود را به خاطر انصراف تبلیغ‌دهندگان از دست می‌دهد.

براساس گزارش منتشر شده توسط خبرگزاری نیویورک تایمز مطلع شدیم که شبکه اجتماعی ایکس که در گذشته با نام توییتر شناخته می‌شد، ممکن است تا پایان سال جاری میلادی ۷۵ میلیون از درآمد خود را به خاطر انصراف تبلیغ‌دهندگان از دست بدهد؛ زیرا ده‌ها برند بزرگ کمپین‌های بازاریابی خود را پس از تایید مالک آن، ایلان ماسک، در این ماه متوقف کردند.

همانطور که در جریان هستید ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس، اخیراً پست‌های جنجالی منتشر کرده است که در آن‌ها با تئوری‌های توطئه یهود‌ستیزانه موافقت شده، از برتری سفیدپوستان حمایت کرده و به مبارزه با اتحادیه ضد‌افترا ادامه داده است. به دنبال این پست‌ها، ظاهراً اپل و IBM تصمیم گرفته‌اند تا تبلیغات خود را از ایکس خارج کند.

اپل یکی از بزرگ‌ترین تبلیغ‌کنندگان ایکس محسوب می‌شود و معمولاً برای تبلیغ محصولات جدید خود از این پلتفرم کمک می‌گیرد. همچنین در جریان رویدادهای پرمخاطب غول سازنده آیفون، انیمیشن‌های سفارشی برای دکمه لایک پست‌های مربوط به این رویدادها طراحی می‌شود.

همچنین سازمان غیرانتفاعی Media Matters نیز اظهارات دیروز او و همچنین تبلیغات شرکت هایی را که شبکه اجتماعی ایکس در کنار محتوای طرفدار نازی‌ها و هیتلر قرار داده بود، برجسته کرد. زمانی که IBM تبلیغات خود را در روز پنجشنبه متوقف کرد، این شرکت بیانیه‌ای برای The Verge صادر کرد و گفت که «این وضعیت کاملاً غیرقابل قبول» را بررسی خواهد کرد.

حداقل دو سازمان دیگر نیز امروز تبلیغات را متوقف کرده‌اند. رسانه بلومبرگ گزارش می‌دهد که Lionsgate «تمام تبلیغات در ایکس را به حالت تعلیق در آورده است»، و پولیتیکو اعلام کرد که کمیسیون اروپا یک پیام داخلی برای رهبران ارسال کرده است که به دلیل «نگرانی‌های گسترده در مورد انتشار اطلاعات نادرست» تبلیغات در آنجا متوقف شده است.

در نهایت تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، در مصاحبه‌ای از ماه سپتامبر با CBS Sunday Morning درباره ادامه ارتباط شرکت خود با ایکس صحبت کرد و گفت: «چیزهایی در این رابطه وجود دارد که آن‌ها را دوست ندارم» و یهودی‌ستیزی را نفرت‌انگیز خواند. همین موضوعات باعث شد تا ایلان ماسک تصمیم بگیرد از گروه ناظر بر رسانه Media Matters به دلیل ادعاهای نادرست شکایت کند و همچنین تبلیغ‌کنندگان ایکس را به عنوان سرکوبگران آزادی بیان معرفی کند.

ایکس در شکایت خود گفته که Media Matters عمداً محیطی را ایجاد کرده بود تا تبلیغات در کنار این «محتواهای حاشیه‌ای» نمایش یابند. با این حال، مشخص نیست که این اتفاق دقیقاً چگونه رخ می‌داد. «لیندا یاکارینو»، مدیرعامل این شرکت نیز در پستی از ایکس دفاع کرد و گفت که تبلیغ اپل فقط برای دو کاربر در کنار محتواهای نامطلوب نمایش داده شده که یکی از آن‌ها Media Matters بوده است.

این نهاد ناظر در بیانیه خود شکایت ایکس را «بیهوده» خواند و در اظهارات خود بیان کرد که مشتاقانه آماده است تا در دادگاه پیروز شود. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما نیز می‌توانید نظرات و پیش‌بینی‌های خود را در رابطه با عواقب پست‌های جنجالی ایلان ماسک با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا