مبارزه با برنامه‌های مسدودکننده تبلیغات

یوتوب مبارزه با برنامه‌های مسدودکننده تبلیغات را آغاز کرد

براساس گزارشات منتشر شده در صنعت تکنولوژی مطلع شدیم که یوتوب مبارزه با برنامه‌های مسدودکننده تبلیغات را به صورت جدی آغاز کرد.

اگر به خاطر داشته باشید، یوتوب از ماه می (اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲) سازوکارهای خود برای مسدود کردن برنامه‌های حذف تبلیغات را بیشتر کرد. اکنون این شرکت می‌خواهد در سراسر جهان برنامه‌های مسدودکننده تبلیغات را به‌کلی مسدود کند. در صورتی که از اد بلاکر برای تماشای ویدیو استفاده می‌کنید، یوتوب با نمایش یک اعلان مانع از تماشای ویدیو می‌شود. این سیاست در راستای ترغیب بینندگان به استفاده از اکانت پریمیوم انجام می‌شود.

براساس گزارش منتشر شده توسط رسانه The Verge مطلع شدیم که یوتیوب تلاش‌های خود را برای مبارزه با برنامه‌های مسدودکننده تبلیغات گسترش داده و درگیر یک جنگ تمام‌عیار با آن‌ها شده است. کریستوفر لاتون، مدیر ارتباطات یوتیوب، در بیانیه‌ای در رابطه با این موضوع اظهار داشت که پلتفرم یوتوب قصد دارد تا بینندگان را ترغیب کند که برای حذف تبلیغات، از حساب پریمیوم استفاده کنند. این شرکت برای اجرای گسترده‌ سیاست خود، برنامه‌های مسدودکننده تبلیغات را کاملاً مسدود می‌کند.

اگر به بلاک یوتیوب برخورد کردید، ممکن است اعلانی را مشاهده کنید که می‌گوید «بازپخش ویدیو مسدود است مگر اینکه یوتیوب در لیست مجاز باشد یا مسدودکننده تبلیغات غیرفعال باشد» و همچنین شامل یک درخواست برای مجاز کردن تبلیغات یا امتحان حساب پریمیوم است. با این حال ممکن است در مورد موضع یوتیوب در مورد مسدودکننده‌های تبلیغات پیام‌هایی دریافت کنید اما همچنان بتوانید آن ویدیو را تماشا کنید. یکی از کاربران رسانه The Verge پس از آزمایش‌های متعدد اعلام کرد که تقریباً هر بار آن‌ها را به طور کامل مسدود می‌کند. در ادامه می‌توانید اعلان نمایش داده شده را مشاهده کنید.

مبارزه با برنامه‌های مسدودکننده تبلیغات

یوتیوب تأیید کرد که در ماه ژوئن ویدیوها را برای کاربرانی که مسدودکننده‌های تبلیغاتی دارند غیرفعال می‌کند، اما لاوتون آن را تنها یک آزمایش کوچک در سطح جهانی در آن زمان توصیف کرد. اکنون یوتیوب این تلاش را گسترش داده است. طی چند هفته گذشته، کاربران بیشتری که مسدودکننده‌های تبلیغاتی نصب کرده‌اند، قادر به تماشای ویدیوهای یوتیوب نیستند، با پستی از Android Authority که بر افزایش گزارش‌ها تاکید می‌کند.

لاوتون معتقد است که «استفاده از مسدودکننده‌های آگهی» شرایط خدمات پلتفرم را نقض می‌کند و اضافه می‌کند که «تبلیغات از اکوسیستم متنوعی از سازندگان در سراسر جهان پشتیبانی می‌کنند و به میلیاردها نفر اجازه می‌دهند به محتوای مورد علاقه خود در یوتیوب دسترسی داشته باشند».

در صورتی که از مسدودکننده‌های تبلیغات استفاده می‌کنید، یوتوب به شما اعلان بالا را نشان خواهد داد. برای تماشای ویدیو یا باید اجازه دهید که یوتوب تبلیغات خود را نمایش دهد یا اکانت پریمیوم بخرید. قیمت اکانت پریمیوم در جولای (تیرماه) افزایش یافت و به ۱۳.۹۹ دلار در ماه (یا ۱۳۹.۹۹ دلار سالانه) رسید. طرح خانواده یوتوب برای حداکثر پنج عضو ۲۲.۹۹ دلار در ماه و قیمت دانشجویی آن ۷.۹۹ دلار در ماه است.

یوتیوب امسال تغییرات زیادی در نحوه عملکرد تبلیغات در پلتفرم خود ایجاد کرده است. این شرکت در ماه می تبلیغات ۳۰ ثانیه‌ای غیرقابل رد شدن را به برنامه تلویزیونی خود معرفی کرد و بعداً شروع به آزمایش با وقفه‌های تبلیغاتی طولانی‌تر اما کمتر در تلویزیون کرد. یوتیوب به احتمال زیاد امیدوار است که وقفه‌های تبلیغاتی طولانی‌اش باعث شود کاربران بیشتری برای اشتراک پریمیوم یوتیوب بدون آگهی ثبت‌نام کنند اما افزایش قیمت ۲ دلاری و توقف طرح ارزان‌تر پریمیوم لایت ممکن است این گزینه را جذاب‌تر کند.

گزینه اجازه نمایش تبلیغات در سایت‌های زیادی مرسوم است و بسیاری از نشریات نیز برای نمایش مطالب و محتواهای خود از کاربر چنین اجازه‌ای می‌گیرند. اما اکنون یوتوب بزرگ‌ترین سایتی است که چنین کاری را انجام می‌دهد. با ما همراه باشید در صورت انتشارا خبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما نیز می‌توانید نظرات و پیش‌بینی‌های خود را درباره مبارزه یوتیوب با برنامه‌های مسدودکننده تبلیغات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا