توییتر

آخرین تغییرات توییتر | از محدودیت جستجو برای افراد غیر عضو تا بازگشت Fleet

از سال گذشته که ایلان ماسک توییتر را خریداری کرد اتفاقات زیادی در این پلتفرم شبکه اجتماعی رخ داده یا در حال جریان است.

پس از حذف تیک‌های آبی و جایگزینی آن با Twitter Blue، محدود کردن امکانات و دسترسی حساب‌هایی که اشتراک ماهیانه توییتر را تهیه نمی‌کنند، اکنون این پلتفرم به کاربران غیر عضو اجازه نمی‌دهد بدون داشتن حساب کاربری در سیستم، از جستجو در این فضای اجتماعی استفاده کنند. علاوه بر این، ماسک اخیراً عنوان کرده است که قابلیت Fleet در حال بازگشت است.

توییتر قابلیت جستجو را تنها به کاربران ثبت نام شده محدود می‌کند

توییتر به مکانی مهم برای محققان، پژوهشگران و روزنامه‌نگاران تبدیل شده است؛ زیرا، بسیاری از مردم لحظه به لحظه در مورد رویدادها و حوادث مختلف به بحث و ارائه نظر آزادانه در این پلتفرم می‌پردازند. تا چندی پیش حتی کسانی که حساب توییتری نداشتند، می‌توانستند به سرعت توییت‌ها را در شبکه اجتماعی جستجو کنند اما همانطور که اخیراً توسط برخی از کاربران ذکر شده است، جستجو برای افراد غیر عضو در این شبکه اجتماعی، دیگر امکان پذیر نیست.

از این هفته، توییتر جستجوی خود را تنها به کاربرانی که در این شبکه اجتماعی ثبت نام کرده‌اند، محدود می‌کند. هم‌اکنون اگر وب‌سایت توییتر را بدون ورود به سیستم در یک مرورگر وب باز کنید، می‌توانید برخی از توییت‌های پیشنهادی (از جمله برخی از توییت‌های ایلان ماسک) را ببینید، اما دیگر گزینه‌ای برای استفاده از جستجو وجود ندارد. برای این کار لازم است ابتدا وارد یک حساب کاربری شوید. همین موضوع برای وقتی که فردی، لینکی از یک توییت خاص برای شما می‌فرستد نیز برقرار است و اگر بر روی آن کلیک کنید، تا زمانی که وارد یک حساب کاربری نشده باشید، آن توییت برایتان باز نخواهد شد.

هر چند این موضوع دیگر چندان تعجبی هم ندارد؛ چرا که، توییتر API رایگان خود را نیز محدود کرده است. تا پیش از این محققان و پژوهشگران می‌توانستند برای اهداف مطالعاتی و تحقیقاتی تعداد زیادی از توییت‌ها را به صورت رایگان دانلود کنند اما در حال حاضر درخواست دسترسی به تعداد زیادی از توییت‌ها حداقل ۱۰۰ دلار در ماه هزینه خواهد داشت.

Fleet شاید دوباره به توییتر بازگردد

در سال 2020، توییتر، Fleet را معرفی کرد؛ نسخه خود از قابلیت Story که در اسنپ‌چت و اینستاگرام محبوب شده است. با Fleet، کاربران می‌توانستند پیام‌های کوتاه یا حتی عکس‌ها و ویدیوهایی را که پس از 24 ساعت ناپدید می‌شدند، ارسال کنند. با این حال، به نظر می‌رسید که کاربران توییتر هرگز آن اقبال لازم را به Fleet نشان ندادند و این ویژگی یک سال بعد از معرفی متوقف شد.

جالب اینجاست که احتمال دارد Fleet دوباره به این پلتفرم بازگردد؛ ماسک در حساب شخصی خود در توییتر به کاربری که در مورد بازگشت این قابلیت پرسیده بود، پاسخ داد. مالک این شبکه اجتماعی گفت:«اما نه به روشی که دفعه قبل انجام شد.» که نشان می‌دهد احتمالاً این شرکت بر روی نسخه جدیدی از Fleet کار می‌کند.

البته، بازگرداندن Fleet می‌تواند به معنای روش دیگری برای نمایش تبلیغات در این شبکه اجتماعی باشد. با توجه به آخرین جنجال‌هایی که پیرامون توییتر رخ داد، بسیاری از تبلیغ‌کنندگان، این پلتفرم را ترک کردند که همین موضوع شرکت را مجبور کرد برای حفظ درآمد مالی خود، اشتراک پولی Twitter Blue را به کاربران تحمیل کند.

توییتر همچنین از زمانی که توسط ماسک خریداری شد، نیمی از ارزش بازار خود را از دست داده است.

همچنین بخوانید:

منبع: 9to5Mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا