اشتراک اینستاگرام

متا روی اشتراک بدون تبلیغات ۱۴ دلاری برای اینستاگرام و فیسبوک کار می‌کند

براساس گزارشات جدید منتشر شده به نظر می‌رسد که شرکت متا روی اشتراک بدون تبلیغات ۱۴ دلاری برای اینستاگرام و فیسبوک کار می‌کند.

سیاست‌های جدید اتحادیه اروپا از برخی روش‌های جمع‌آوری داده‌ها توسط متا جلوگیری می‌کند؛ روش‌هایی که باعث درآمدزایی این شرکت می‌شوند. چندی پیش بود که گزارشی منتشر شده بود، مبنی بر اینکه متا برای جبران چنین موضوعی احتمالاً در آینده نزدیک یک نسخه اشتراکی و پولی از اینستاگرام و فیسبوک ارائه می‌کند که در آن خبری از تبلیغات نخواهد بود.

این امر ممکن است به متا کمک کند تا نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و سایر بررسی‌های اتحادیه اروپا را از بین ببرد. با توجه به اینکه متا در ماه آوریل گفته بود که تبلیغات در اتحادیه اروپا ۱۰ درصد از کل درآمدهایش را تشکیل می‌دهد، عرضه نسخه اشتراکی شبکه‌های اجتماعی‌اش در این کشورها اقدامی منطقی محسوب می‌شود. با این حال متا همچنین به ارائه نسخه‌های رایگان فیسبوک و اینستاگرام با تبلیغات در اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد اما هنوز مشخص نبود که هزینه اشتراک نسخه‌های پولی این برنامه‌ها چقدر می‌باشد و یا این شرکت ممکن است آن‌ها را در چه زمانی عرضه کند. سخنگوی متا نیز از اظهار نظر در رابطه با این موضوع خودداری کرد.

حال براساس گزارش منتشر شده توسط خبرگزاری رویترز، به نظر می‌رسد که شرکت متا روی اشتراک بدون تبلیغات ۱۴ دلاری برای اینستاگرام و فیسبوک کار می‌کند. متا با این طرح، ماهانه تقریباً ۱۰ یورو (۱۰.۴۶ دلار) برای حساب فیسبوک یا اینستاگرام و حدود ۶ یورو برای هر حساب متصل شده اضافی در دسکتاپ دریافت خواهد کرد. این هزینه برای گوشی‌های موبایل تا حدود ۱۳ یورو افزایش پیدا می‌کند، زیرا متا کمیسیون‌هایی که توسط استورهای اپلیکیشن اپل و گوگل دریافت می‌شود را نیز محاسبه می‌کند.

غول شبکه‌های اجتماعی اوایل سال جاری توسط کمیسر حریم خصوصی داده‌های ایرلند ۳۹۰ میلیون یورو جریمه شد و همچنین به آن گفته شد که نمی‌تواند از مبنای قانونی به اصطلاح «قرارداد» برای ارسال تبلیغات به کاربران براساس فعالیت آنلاین آن‌ها استفاده کند. با این حال متا متعاقباً اعلام کرد که قصد دارد قبل از اینکه به کسب و کارها اجازه دهد تبلیغات را هدف قرار دهند تا به تعدادی از الزامات قانونی در حال تحول در منطقه رسیدگی کنند تا بتواند رضایت کاربران اتحادیه اروپا را به طور کامل بدست آورد.

حالا متا به رگولاتورهای اروپایی اعلام کرده است که قصد دارد طرح بدون تبلیغات خود که اشتراک بدون تبلیغات (SNA) نامیده می‌شود را در ماه‌های آینده در دسترس کاربران اروپا قرار دهد. سخنگوی متا در رابطه اب این موضوع اظهار داشت که هرچند این شرکت به «سرویس‌های رایگانی که توسط تبلیغات شخصی‌سازی‌شده پشتیبانی می‌شود» اعتقاد دارد اما در حال بررسی «گزینه‌هایی برای اطمینان از تبعیت از الزامات قانونی در حال تحول» است.

برخی از افراد داخلی شرکت متا بر این باورند که دادن حق انتخاب به کاربران برای انصراف از خدمات مبتنی بر تبلیغات در حالی که همچنان به نسخه پولی فیس‌بوک یا اینستاگرام دسترسی دارند، می‌تواند نگرانی‌های برخی از رگولاتورهای اروپایی را کاهش دهد. آنها گفتند حتی اگر تعداد کمی از افراد نسخه پولی را انتخاب کنند، در دسترس قرار دادن چنین گزینه ای می تواند منافع متا در منطقه را تامین کند. با ما همراه باشید در صورت انشتار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما نیز می‌توانید نظرات خود را درباره نسخه اشتراکی اینستاگرام و فیسبوک با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا