ایکس با شکایت یک آژانس تبلیغاتی همنام خود مواجه شد

ایلان ماسک: ایکس با شکایت یک آژانس تبلیغاتی همنام خود مواجه شد

در جدیدترین اخبار صنعت تکنولوژی مطلع شدیم که ایلان ماسک به صورت رسمی اعلام کرد، ایکس با شکایت یک آژانس تبلیغاتی همنام خود مواجه شد.

همانطور که در جریان هستید در اوایل مرداد ماه ایلان ماسک به صورت رسمی اعلام کرد که توییتر به شبکه اجتماعی ایکس تغییر نام داده است. چندی پس از آن ایلان ماسک در توییت جدید خود به صورت رسمی اعلام کرد که به دنبال تغییر لوگو اپلیکیشن توییتر می‌باشد؛ به طوری که بزودی با لوگو پرنده خداحافظی خواهیم کرد که در نهایت لوگو جدید را با طرح X سفید در پس زمینه سیاه رونمایی کرد.

حال براساس گزارشات جدید منتشر شده توسط خبرگزاری رویترز مطلع شدیم ایکس با شکایت یک آژانس تبلیغاتی همنام خود مواجه شد؛ چراکه یک آژانس تبلیغاتی که X Social Media LLC نام دارد، از شرکت ایکس متعلق به ایلان ماسک یا همان توییتر سابق به دلیل تغییر نام شکایت کرد. شرکت مورد بحث در شکایت خود ادعا کرده است که ایکس به دلیل «رقابت ناعادلانه و نقض علائم تجاری» و همچنین شیوه‌های تجاری فریبنده و غیرمنصفانه ایالت، قانون عرفی فلوریدا را نقض کرده است.

همانطور که اعلام شد، این شرکت در شکایت خود توضیح می‌دهد که از سال ۲۰۱۶ به طور مداوم از علامت تجاری ثبت شده خود، یعنی «X SOCIALMEDIA» استفاده کرده است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که تغییر نام توییتر به X Corp و استفاده از علامت تجاری X باعث شده تا این شرکت تبلیغاتی ضرر مالی قابل‌توجهی را متحمل شود؛ چراکه تغییر نام و لوگو توییتر در ماه جولای، باعث سردرگمی مصرف‌کنندگان پس از آن شده است.

به نظر می‌رسد این پرونده اولین مورد از مواردی است که می‌تواند اختلافات تجاری متعدد با شرکت ماسک بر سر حرف X را به وجود بیاورد که معمولاً در برندسازی فناوری استفاده می‌شود؛ چراکه حرف X در صدها علامت تجاری فدرال متعلق به شرکت هایی از جمله Microsoft (MSFT.O) و Meta Platforms (META.O) گنجانده شده است. X Corp ماه گذشته برای علائم تجاری ایالات متحده خود درخواست کرد که نامه را پوشش می‌دهد. X Corp بلافاصله به درخواست اظهار نظر در مورد شکایت پاسخ نداد. شبکه اجتماعی ایکس نیز از اظهار نظر در رابطه با این موضوع خودداری کرد.

شرکت X Social Media مستقر در ویندرمیر، فلوریدا، یک آژانس تبلیغاتی است که طبق اطلاعات موجود در وب‌سایت آن، سال ۲۰۱۵ توسط جیکوب و روزانا مالهرب تأسیس شده است. هدف این شرکت ارتباط ساکنان فلوریدا با وکلا به دلیل مسئله نشت نفت سکوی حفاری شناور دیپ‌واتر هاریزون (Deepwater Horizon) توصیف شده است. این شرکت همچنین ادعا کرده که برای دستیابی به مشتریان بالقوه خود بیش از ۴۰۰ میلیون دلار روی تبلیغات فیسبوک سرمایه‌گذاری کرده و اکنون تغییر نام تجاری توییتر مشتریانش را سردرگم کرده و بر درآمد آن تأثیر گذاشته است.

در ادامه این شرکت اظهار داشت که تغییر نام تجاری توییتر به ایکس مشتریان را سردرگم کرده و باعث از دست دادن درآمد آن شده است. در حال حاضر X Social Media از دادگاه درخواست کرده تا شرکت متعلق به ماسک را مجبور کند دیگر از نام X استفاده نکند و مبلغ نامشخصی را به‌عنوان خسارت مالی پرداخت کند.

با این وجود هنوز مشخص نیست که شکایت X Social Media تا چه اندازه تأثیرگذار خواهد بود. الکساندرا رابرتز، استاد حقوق در این رابطه توضیح می‌دهد که «زمینه شلوغی» که برای علامت تجاری X وجود دارد می‌تواند شکایت هر سرویس با نام تجاری X (چه پلتفرم متعلق به ماسک و چه شرکتی مانند X Social Media) علیه شرکت دیگری را دشوار کند. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما نیز می‌توانید نظرات خود را در رابطه با شکایت یک آژانس تبلیغاتی همنام از ایکس با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا